Frida & Seth

Om sömn och att sova...

Publicerad 2007-11-30 16:18:25 i Frida W,

image564

65 centimeter lång är han och 6975 gram väger Seth nu, nya siffror efter senaste besöket på BVC igår. Som vanligt hade jag en jätteglad liten kille med mig, men han är fortfarande mycket vaken dag som natt. Sköterskan tyckte inte att han skulle behöva äta på nätterna längre, att det bara är en vana han fortsätter med, så hennes rekommendation var att flytta Seth till eget rum på nätterna. Dels för att han inte ska känna "matlukten" på så nära håll och dels för att överhuvudtaget vänja av honom att äta på natten. I och med detta kanske både jag och Seth får sova lite bättre och han slipper väckas av sin pappas snarkningar, vilka jag dock får dras med ändå...

Fast inatt fick vi sova själva jag och Seth, för Patrick fick nog natten till igår då jag (förbannad och dötrött efter att Seth bara bökat på och sprattlat hela natten) slog till sambon med kudden när han som vanligt snarkade så hela huset skakade. Fly förbannad blev han i sin tur över att bli väckt, så inatt sov Patrick i datarummet. Lugnt på båda håll på så sätt. Fastän Seth ville ju så klart inte sova hela natten för det, jag fick kika ner i vaggan ett antal gånger under natten då Seth vaknade och började smågrina. Det är ju tur att man vänjer ögonen vid mörkret så man kan hitta åt tutten och ge sonen för att han ska somna om, för kolsvart är det verkligen då man släcker alla lampor och kryper ner i sängen. Men det är väl som man säger att mörkret faller. Typ ner till golvet då, för visst tusan ska man väl slå tårna i tröskeln eller trampa på Tildes tuggade hundben på väg till toaletten på natten!

Det är inatt det ska prövas, Seth i egen kupé. Jag ska försöka sova i vardagsrummet för att inte behöva höra honom ifall han inte gillar våran idé om skilda sovrum. Patrick får ta nattvaket om det blir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela