Frida & Seth

När Leonardo föddes

Publicerad 2007-11-25 16:04:54 i Lollo,

Allt gick jättebra, det jobbigaste var väntan, efterssom ungen var beräknad ett par veckor tidigare. Men barnmorskan som förlöste Leonardo trodde nog att dom hade räknat fel på ultraljudet, hon tyckte inte han såg överburen ut, tydligen kan dom bli väldigt torra i huden då.

Jag hade ganska mycket värkar dagarna och veckan innan förlossningen, så när det väl var dags ville jag knappt tro det. Jag kände mig lite smått illamående under hela dagen, och på kvällen kom det ordentliga värkar. Jag kunde ändå hålla dom "under kontroll" altså, jag fokuserade hela tiden på att slappna av då dom kom och då gick dom fortare över. Vi käkade i allafall middag, men sedan tänkte jag att det är bäst om vi åker till bb i allafall. Så jag ringde till Karolinska "mitt" sjukhus, men det var fullt där så dom skickade mig till Södra BB.

När vi väl kom dit kom värkarna 4-5 min mellanrum och dom var riktigt jävliga. Vi blev visade vårt rum som såg ut som ett hotelrum, med dubbelsäng och egen toa. Inga sjukhusgrejor syntes till. et kom in en tant som var barnmorska och jättegullig. Hon kollade hur mycket jag hade öppnat mig och konstaterade 5 cm. Sedan lämnades jag ifred med sån där grej som kollar värkarna i ca 15 min, Franco hade gått för att betala parkeringen. Så kännde jag att värkarna blev superjävliga och jag var tvungen att sätta mig upp och skrika då dom kom. Så jag ringde på barmorskan som kopplade bort mig så jag skulle kunna gå och kissa. Vattnet gick då jag skulle dra på mig trosorna och jag kännde mig tvungen att krysta då värkarna kom.

Jag hann knappt tillbaka till sängen innan jag kännde att huvudet var på väg ut. Två krystvärkar till och ungen var ute.

Så gick det till.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-25 22:16:17

Helt otroligt va häftigt!

Postat av: Frida

Publicerad 2007-11-26 10:21:57

Jag kände att jag blev mer och mer uppjagad ju längre jag läste! Spännande!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-11-26 12:13:19

Massa grattiskramar på er alla!!
Underbart, och bra jobbat kompis :)

Postat av: Frida

Publicerad 2007-11-26 16:25:16

Han Franco komma tillbaka innan det var klart?!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela