Frida & Seth

Imorgon är det dop...

Publicerad 2007-11-17 11:26:24 i Frida W,

Nu är dophelgen här, och förberedelserna är för länge sen påbörjade och blir klara imorgon förmiddag i och med dukningen i församlingshemmet. Det är bakat, vi har lånat dopklänning, bjudit gäster, träffat prästen, bestämt musiken och det är ordnat med våra kläder och frisyrer...

I torsdags var jag och klippte mig. Jag var på stan i två timmar. Själv. Min mamma var barnvakt och det var första gången jag lämnade bort Seth. Jag hade lite ont i mammamagen hela tiden, men det hade gått jättebra att ha honom där. Det är konstigt hur man kan känna sig så stressad över att vara ensam, när man annars ofta pratar och tjatar om och längtar efter ett par ensamma timmars sömn eller en stund för sig själv utan att behöva ha ögon och öron öppna på vid gavel. Klippt blev jag i alla fall och fint vart det! När jag kom tillbaka till lägenheten låg Seth och nästan, nästan sov i sin mormors famn. Precis som brorsan kämpar han ibland förtvivlat för att inte somna, kanske rädd att missa nåt spännande och kul..?

-Tack för hjälpen, mamma!


Seth hos mormor.


Här har Leo kommit hem till mormor och morfar på Fars dag förra helgen. "Vad är det här för en liten bebis", tänker Seth.


Milo är en ponny.

I måndags var vi på föräldraträff i Kåge, för att se hur våra små bebisar vuxit och hunnit bli stora!

   

Nu sover Seth i sin egen säng, i sitt eget rum. Intet på något sätt förberedd på allt som händer imorgon... En jättekyrka med många lampor och ljus, folk i massor, en gubbe med vatten i handen, pussar och kramar och konstiga kläder.  

image480

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-11-17 21:09:40

Vilket fint inlägg. Hade du skoj på stan idag då?
Idag har jag bjudit mitt sällskap på vitlökspaj.
Han blev riktigt impad av mina hushållskunskaper.
Anna - Duöö poaa!

Postat av: Sara

Publicerad 2007-11-17 22:43:09

Ska bli så himla mysigt, jag längtar!
Det är mitt första dop ever :)

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-11-19 08:16:49

Nu ska du få höra nåt sjukt Frida. Jag har inte ETT ENDA KORT PÅ VARKEN DIG ELLER SETH!!!
Hur gick det här till?
Vad hade jag för mig egentligen?
Är jag en alien?

Många frågor, desto färre svar tyvärr.
Jag har inte ens en ursäkt för att ha missat det mest väsentligaste under hela dagen...
Men jag fick iallafall kela med han desto mer så några "mental pictures" har jag iallafall.
Tack själv för igår. Jag hade supertrevligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela