Frida & Seth

Vecka 33

Publicerad 2007-05-31 22:45:14 i Frida W,

Här är jag och min tvillingsyrra tillsammans på kort. En av oss är beräknad i början på oktober och den andra ska in på BB om en så där sju veckor...



image80


I min lite större mage ligger en liten bebis och sparkar. Ja, liten och liten... Det är lite svårt att förstå att medelkroppslängden är hela 45 cm och att bebisar i denna vecka väger runt 2200 gram, med en och en halv månad kvar.

Jag har lite svårare att röra mig obehindrat, vilket verkligen gjorde förra helgens magdanslektion till ett skämt, men jag tycker ändå inte att det är så fasansfullt jobbigt att vara gravid. Om ett par veckor ska jag säkert tycka annat. Just nu njuter jag av ledigheten. Jag har planterat lite nya plantor, jag tar promenader, försöker sova lite mer, har lånat böcker på biblioteket och väntar in att husrenoveringarna ska sätta igång på allvar. I veckan fick vi också klart bygglovet för garaget, så min sambo är väldans nöjd!

Imorgon ska jag till barnmorskan igen för att ta lite extra prover. Jag hade lite höga värden i tisdags så jag får lov att åka upp dit igen. Förhoppningsvis har mitt blodtryck gått ner och äggvitan stabiliserats. Annars såg det bra ut, bebisens hjärtljud låter som de ska, vi ligger precis på kurvan som vanligt, jag hade bara ökat ett kilo i vikt sen senast, vilket gladde mig som är så glad i mat! Jag har ändå gått upp 16 kilo, och som sagt är det ett par veckor kvar...

Till veckan ska vi på profylaxkurs och lära mig (oss) andas rätt. Jag ska även ringa och be att få komma på studiebesök på BB när vi ändå är där, eftersom vi missade den kvällen när vår föräldragrupp var där. Jag har bokat tid för klippning och fått en tandläkartid för jag har läst att det är bra att göra bort såna saker innan man får barn. Det står att läsa på en av graviditetssidorna jag är inne på att "det är bara en och en halv månad kvar och du kan drabbas av städmani. Allt ska rensas, städas och sorteras. Allt ska fixas klart så att du slipper tänka på det sedan." No shit! Fråga min sambo hur enerverande en gravid tjej kan vara när det handlar om att ha rent, fixat och snyggt både inne och ute..! Jag ska gärna gömma undan alla redskap, sparken,  verktyg och uppsamlaren till gräsklipparen för att uppnå detta inre lugn som kommer av få stöka undan. I tisdags gick jag ett par vändor med skottkärran fylld till bredden med ved till vedbon för att "det såg så fult ut att ha det liggandes på tomten". Allt för att jag inte alltid har medhåll från sambons sida, utan han irriterat går ifrån och parkerar framför datorn tills jag lugnat ner mig. Efter ett tag insåg jag det urbota dumma i att själv släpa dessa björkbitar tvärs över tomten, så jag fick acceptera att jag får omprioritera mina projekt ibland. Det känns för jäkligt.

image81

Nä, nu ska jag göra som Tilde och lägga mig! Hoppas att jag kan sova någorlunda obehindrat inatt. Ett tips som jag fått från en arbetskompis, nu från mig till alla er andra; "passa på att sova medans du kan, så mycket du kan och vill, för när du fått barn är det slut med det!" När du väntar barn är det heller ingen självklarhet att det går...

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2007-06-01 00:02:49

Vilken underbar bild på dig och systeryster :)

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-06-02 09:12:26

Ja jag håller med Sara. Verkligen bra bild.
Längtar tills att få se dig på riktigt!
Kramen

Postat av: Anna som längtar så hon håller på att spricka!!

Publicerad 2007-06-05 03:00:30

Jag har inte fattat riktigt att jag ska få hålla en bäse från o med nu varje gång jag hälsar på i Ers. Helt fucking otroligt!! pardon my french.
Jag längtar och längtar och längtar så jag håller på att döööööö!! Jag vill hälsa på er såfort jag får. Helst såfort ungen kommer ut.. eller näe, inte rikigt. Kanske lite senare. Men såfort du känner att du vill träffas och visa upp den lille/lilla. Jag tror att det blir en grabb. Som ska heta Teodor. Vem vet! Jag kanske har rätt. Jag vill byta kläder och mata han (fast jag vägrar hålla i din tutte för det jobbet) jag kan mata han sen när han äter annan mat. Osså vill jag leka med han hela dagarna!! olalalalalaala!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela