Frida & Seth

Vecka 40

Publicerad 2007-07-16 16:18:10 i Frida W,

Vart man än ringer svarar folk lite med andan i halsen; "är du på BB" eller "har vattnet gått"? Och varje gång får jag liksom ursäkta mig lite med ett "nej, jag skulle bara kolla läget hos dig"... De flesta påpekar att jag varit gravid sååååå länge, och med tanke på att många tyckte det såg ut att vara dags där i maj redan kan jag ju förstå dem! En tjejkompis sa på festivallördagen att "du har ju verkligen varit gravid längst av alla"! Kul. Och så försöker de peppa en med att säga att det kan ju hända nu när som helst. Men när som helst kan ju bli typ en vecka in i augusti ändå..!


Nu är du inne i den vecka då du förväntas föda, men i själva verket är det bara ca 5 procent av alla barn som föds på den beräknade nedkomstdagen.
Ja, jag VET!


Jag har i alla fall skickat en lista på personer att kontakta när allt är klart och bebisen ligger i min famn... Det är Anna och Josse som har fått uppgiften att delge er andra hur allt gick, om det blev en Linn eller Vidar och hur stor hon/han är! Bloggen uppdateras väl rätt fort också kan jag tänka, eller hur Anna?


Fem dagar kvar nu till beräknad förlossning...


*Barnet kan väga allt mellan 2,5 och 4,5 kilo och vara 46-55 centimeter långt.


*Barnet är utrustat med över sjuttio olika reflexer.


*De flesta barn föds på natten.


På natten är jag ju ändå vaken, så varsågod att börja resan ut! Jag har lite småont i magen till och från, men det vill inte sätta igång på allvar än. Jag funderar på om det är nåt som jag har ogjort, som fördröjer förlossningen? En kompis till min syrra fick till slut hämta ut en bebisbody i förrgår som hon väntat på nån vecka, och inom ett dygn var hennes bebis ute! Jag har beställt en likadan, så det kanske är dags att åka till stan och plocka upp den för att se till att det blir min tur att föda strax! Annars är det kanske den där joggingturen i elljusspåret som ska fullbordas innan jag får åka in... Det funkar visst bra för en del det där! 


Det kommer nog att vara rätt overkligt när det väl sätter igång. Tänk att vi ska få vara med om en sån sak, som att få barn... Tänk att snart få träffa och sköta om den här klumpen som legat i min mage så länge..!


Kom ut snart, din pappa vill få tidigare semester!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-07-16 17:43:41

Hejhoj! Jo, jag lär ju uppdatera bloggen asfort. Flåt om man tjatar på förlossningen. Man är ju bara så förväntansfull, inte meningen att du ska bli galet rasande och slita ditt hår i vild förtvivlan. Jag tror inte du har ogjort nåt. Det är nog ungen som har ogjort den där sista folkmusikcellen som den kommer vara utrustad med. Jag ska försöka att hålla borta reseDNA:t. Kan tänka mig att jag får ett nackskott annars om din bäse tar efter mig och börjar flytta runt i vida världen.

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-07-17 11:16:57

Gud så spännande det är! Det här måste vara Sveriges mest lästa blogg snart :)
Väntar på sms hela tiden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela