Frida & Seth

Uppdatering torsdag

Publicerad 2007-07-19 20:31:49 i Frida W,

Jag hade en likadan natt som de flesta andra på senaste tiden, en vaken natt framåt fyra-fem-tiden. Med Tilde ur huset kunde jag i alla fall se fram emot en "ledig" dag och en härlig sovmorgon. Jag vaknade klockan halv nio. Så jag försökte somna om, men kunde inte. Jag såg lite tv och läste en gravid-tidning om andra tjejers magar! Jag blev lite nedstämd när de visade upp sina kulor, utan det minsta tecken på stretchmarks, något som har smugit sig på mig de senaste två veckorna... Min barnmorska och internetsidorna säger att det inte spelar nån roll hur mycket man än smörjer och oljar in, det är hormonellt det som orsakar linjerna, och dessa hudbristningar försvinner (i de allra flesta fall) efter förlossningen. Fast så klart kan man se dem något blekare på vissa långt efter man har fött... Jag borde ha befarat detta när jag fick min pepparkaksfärgade raggarsträng så tidigt! Nu har jag även ett hemskt blå-lila vågmönster på magen och jag vill inte visa mig i dagsljus!

Ja, ja, vem är väl perfekt?

Jag tillbringade i alla fall hela dan i sängen, bortsett från när jag åt frukost, diskade och dammtorkade på toaletten. När min sambo kom hem från jobbet vid halv tre steg jag in i duschen. Lite rastlös har jag allt känt mig, inte direkt trött, men det var skönt att inte måsta tänka på nån mer än mig själv. Jag förstår inte varför jag inte slocknar av trötthet, nu när jag sovit så kasst så länge, jag som alltid älskat att sova ofta och länge , and more important - kunnat göra det rätt obehindrat! Är det kanske naturens sätt att förbereda mig, och visa på att man kan klara mer än man tror speciellt när det gäller ens barn?

I afton har jag lagat mat (lite kryddigare), dammsugat, torkat golven och torkat fönstren på övervåningen. Fortfarande går inte vattnet... Vad göra?

Jag ska väl inte klaga så hemskt då jag inte ens gått över tiden än, men vi är många som väntar! Eller hur?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-07-20 08:51:46

Färdknäpp kanske?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela