Frida & Seth

Födelse den fjärde juli del 2

Publicerad 2007-07-04 20:47:20 i Frida W,

Nu med snart bara tre timmar kvar av den här dagen, kan vi nog lugnt konstatera att det inte blir åka av idag..! Fast det har varit ovanligt lugnt i magen under hela dan, och enligt en kompis kan det vara tecken på att förlossningen snart är stundande. Hon hade varit orolig hela dan att bebisen gett upp helt och hållet i magen, då hon senare under natten väcktes av att vattnet gick! Jag läser in mina egna symtom så väldigt när någon annan berättar om hur det började för dem, så nu väntar jag en explosion i sängen nu inatt istället! Tur att jag har varit förutseende och bäddat med draglakan (för en och en halv vecka sen...)!

Nä, allvarligt, så får jag väl nu ställa in mig på en augustibebis, en stor bebis! Skulle jag sätta ett nytt stoppdatum, blir det då den 1:a augusti. Så var nu beredd på det! Det är mycket man hinner göra på fyra veckor till, kanske vårt hus är lite mer färdigrenoverat, kanske har jag hunnit sova ut riktigt ordentligt, kanske har alla gett upp att vänta och tappat intresset för bebisen och kanske har jag druckit av alla iskalla drycker man suktar efter nu och svällt upp till en ballong med närmare fyrtio kilon på pluskontot..?

Jag låter väl inte less?  

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-07-05 01:34:36

Den kommer snart ska du se. Shit manick! Snart får du en kid att gulla med. Hela tiden i 18 år!!
Bara så du vet så ska jag och Thess gå på Waynes imorrn.. förmodligen. Jag är ju pank som du kanske vet men jag ska nog äta hemma först och sen kanske dricka en läsk typ. Du får jättegärna komma! Du är alltid välkommen och det hoppas jag att du vet.
Tryck! Tryck! Tryck!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-07-05 11:15:51

Hej! Jag hörde att det var barnmorskan nästa. Bara så du vet så drömde jag om ditt barn inatt igen. Nu kan det inte vara länge kvar.
Jag hörde att du skulle komma på stan vid två. Helt super juh! Ses snart. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela