Frida & Seth

8 dagar kvar...

Publicerad 2007-07-13 22:21:15 i Frida W,

Nu väntar jag in fredagsnatten med oro i kroppen. Det har blivit till en ond cirkel igen det här med sömnsvårigheten, och jag har redan ställt in mig på att det ska bli lika långdraget att somna inatt igen... Det är ju dumt av mig, men det är svårt att inte tänka negativa tankar. Inför imorgon har min sambo lite motvilligt lovat att jag ska få sova ut och ligga kvar i sängen så länge jag vill och behöver! Men det tar bort lite av lättnaden och den avslappnande känslan när han inte ställer sig bakom detta helt till fullo. Han snackar om att han också vill få sova ut ordentligt... Jag menar, aahh! Kan vi fokusera på mig lite nu?!?

Jag har bara små, små förkänningar i magen och bak i svanken, lite lätt mensvärkssmärta då och då. Så är läget just nu.

Idag var min mamma och pappa här på fika. De hade med sig en en gammal kökssoffa med riktigt sofflock (som nu står på vår altan) och en byrå som vi ska ha i våran nya hall när allt är klart och färdigrenoverat! Mina föräldrar håller på att flyttpacka och skicka iväg möbler och grejer och är snart klara med det, och efter helgen får mamma semester och de flyttar då ut till stugan. Då ska vi packa Tildes resväska och skicka henne dit på kollo! Lillgumman..!

Svärföräldrarna har varit över till Finland och handlat kolikmedicin, ifall vi skulle komma att behöva det. Min barnmorska tipsade om dessa droppar som heter Cuplaton, och som tydligen ska vara det allra bästa! Dumt bara att det inte säljs i Sverige, jag vet inte varför det är så heller. Men barnmorskan tyckte att det kunde vara idé att skaffa, då vi snart nykläckta föräldrar båda två hade kolik som små bebisar! Det gäller att förbereda sig nu allt vad som går.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-07-13 23:39:33

Spännande! Jag följer dina dagar här med popcorn och vita knogar. De är inte vita av ilska utan för att jag håller så hårt i armstöden när jag läser dina inlägg.

Postat av: Thesso

Publicerad 2007-07-14 09:16:49

Jag håller med Anna. Att komma in och se att du inte skrivit någonting nytt gör att man blir lite så nervös och sedan inväntar jag sms. Hoppas nån kan skicka till mig!! (Anna läs nån som DU)
Hoppas du får sova bättre så du är utvilad när det väl gäller.

Postat av: ida

Publicerad 2007-07-14 09:45:39

vi håller alla tummar och tår här nere för att det ska gå så smidigt som möjligt! Lycka till med allt (min syrra befinner sig lite i samma sits som du, så jag har full förståelse för hur du känner).
Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela