Frida & Seth

2 dagar över tiden...

Publicerad 2007-07-23 15:22:21 i Frida W,

Igår kväll satt vi hos grannfamiljerna vid "ko-knullar-kurvan" och snackade ett par timmar. Deras hus ligger i kurvan just innan de första kvarteren i Ersmark. Det är Patrick och hans polare som har lärt mig kurvans rätta namn, men jag vet inte varför den kallas så. De har så konstiga namn på allt möjligt de där killarna, och inte minst på allt folk, typ i klass med kurvans namn! Just nu kommer jag ju så klart inte på några såna riktigt strange smeknamn, men det är nog egentligen ingen som går efter sitt riktiga dopnamn i deras sällskap. En gång frågade nån efter en Daniel, och efter att ha varit bekant med killen i typ tre år hade jag ändå ingen aning om vem det kunde vara! I vårat tjejgäng är typ "Anna O" det mest besynnerliga!

Hursomhelst satt Jennie och höll en hand på magen i en god halvtimme i alla fall, lite avundsjuk sa hon sig vara. Och "herregud, vad det sparkar, det blir inatt det här!". Men både jag och Patrick kunde intyga att mer aktivitet har det varit de senaste veckorna, så detta var ingenting ovanligt för oss. Nej, tyvärr är det som det brukar... Vi kom i alla fall överrens om att om senast tre veckor är ungen ute! Den 31 juli har vi inbokat nästa besök hos barnmorskan, och då får vi se om det ska diskuteras igångsättning...

Inatt la jag mig vid två, och vaknade till strax före fem, nöjd över insikten att jag troligtvis fått sova en liten stund i alla fall! Sen steg jag upp med sambon och hunden vid nio och åt frukost, för att sedan lunka upp till sängen igen när de två drog iväg till Kusmark. Jag tillät mig att ligga kvar där till tjugo över ett, och sov då större delen av tiden. Skööönt! Jag har fortfarande inte varit utanför dörren idag, vilket känns lite dumt med tanke på att vädret ser väldigt fint ut! Men det kommer nog fler dagar!

I afton ska det grävas här runt vårat hus! Vi ska dränera för att undvika framtida regn- och tövatten att söka sig in under grunden. Sen nån dag framöver ska vi få hit en kille som ska krångla sig in i ett mindre hål i klädkammaren och krypa under köksdelen av huset, för att ta ut lite gammalt byggskräp som ligger och möglar. Vi ska förse honom med en blå overall, ögonskydd och munskydd och hoppas på det bästa! Anticimex-killen som var här och besiktade grunden "fastnade lite" där under, men han ruckade bara på överkroppen, kom lös och kröp lite längre in (!) för att få lite svängrum att vända! Jag blir lätt impad och väldigt rädd för såna som vågar sig på såna klaustrofobiska stunts!

image220

Det ser lite annars ut nu, men bakom den gröna korgen med brädor är nu hålet som ska krypas igenom! Inte stort...

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2007-07-23 23:47:10

Jag och lotta pratade om dig ikväll, jag sa att jag hejjar på att bäbisen kommer ut nu i natt.
Så vi får se om jag har rätt :)
Ville bara önska dig lycka till, jag hoppas att allt går kanon, du kommer att kicka ass i barnafödning!!
Go FRIDA!!!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-07-25 23:58:47

Hej ligger du inne eller? No update.. Jag ska knoppa nu men vi hörs kanske imorrn. Jag är ledig imorrn. På fredag ska jag gå på stan kanske och shoppa en ny bh. Dom jag har, börjar det snart växa mossa på.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela