Frida & Seth

Nu är julen slut...

Publicerad 2007-12-28 22:08:31 i Frida W,

                  image652

                          

Julafton. Med hela släkten hos oss här i Ersmark. Det var en mysig dag och kväll, med mycket mat, prat, skoj, paket, Kalle Anka och klibbig knäck!

Trots att man äter och tar om, och äter och kanske går ett tredje varv och plockar för sig från fat och ur pannor, så har vi nu i flera dagar ätit små jultallrikar  morgon-middag-kväll. Därför bloggas inga av de korten, för nu är man less! Men Josses efterrätt var fin, så den visas. Seth gillade den också! Han åt av den, blev himla glad och sen när sockerilet lagt sig blev han trött och somnade i sin säng!

Senare på kvällen startade vi upp julkappsspelet! Ett par Triss-lotter var de populäraste av innehåll i alla paketen, och till sist, efter tretton minuter av att kasta tärningen, satt jag där och hade vunnit en skarvsladsdosa, svarta mjuka sockar, en Triss-lott och ett par broddar! Inte dåligt!

Nu ska bara julklapparna placeras i garderoben, i köksskåparna, in i badrumsskåpet och hängas upp på väggar. Igår var också jag och Anna och köpte upp lite av julklappspengarna vi fått, och resten får vi väl sätta in på bankkontot! Var sak på sin plats, som jag brukar säga!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-28 22:18:40

Jo, igår fick vi nog ut massor med skit tror jag. Det var underbart att du kom till mig för annars vet jag inte om jag fixat det själv.. då hade jag varit tvungen att lägga in mig på Kågev.
Jag har gärna fler sånna här blä-avsky-kvällar. Det är så skönt att rensa.
Men visst ses vi på söndag? Kl 14 på St. Olovs.
Eller vi kanske redan har pratat om det.. jag minns inte. Ha en god natt för nu måste jag göra det sista här på jobbet och sen gå i säng jag med. Inatt ska jag inte gråta en skvätt utan bara hata hata hata!, med glädje =)
Kram på dig bästFrida!

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-12-28 22:29:33

Jag måste verkligen styra upp min släkt ser jag. I en fasligt massa år så jag trott att man inte äter efterätt på julafton och nu ser jag att så inte alls är fallet.
Från och med nästa år så blir det efterrätt hos mor och far på jul annars byter jag familj - så är det bara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela