Frida & Seth

Det kan bli hockey...

Publicerad 2007-12-10 19:19:16 i Frida W,

Seth har börjat sova i sin egen säng på natten. Vi försöker lägga honom där nu när han sover på dagarna också, så att han blir riktigt van. Jag sover dock inte lika bra när jag inte kan höra honom hela tiden. Ibland måste jag stiga upp och titta på honom mitt i natten. Men jag måste börja lita på att han verkligen  alltid andas och att jag bara behöver höra när han blir ledsen. 

Han somnar själv, enligt fem-minuters-metoden som visat sig fungera bra. När jag lägger Seth i sängen är han vaken och så bäddar jag om honom och går ut ur rummet. Efter en stund börjar han prata och vara högljudd där i spjälsängen. Så får han ligga en stund, sen går jag in och bäddar om honom, ger han tutten och går ut. Han börjar om att sprattla lite och leva om efter en stund igen och så går jag in igen och lägger Seth på sidan och bäddar om honom. Nu brukar han somna.
 
I två nätter nu har han sovit i sin säng i sex timmar innan han blivit för grinig. Nån gång kan han vakna, men det funkar ett tag att bara ge honom tutten och lägga honom på sidan, men till slut vill han inte mer. Då har jag tagit upp honom och gett han mat. Det ska bli slut på det snart.

Nästa vecka är veckan innan jul. Då har Patrick tagit ut extra semester, så han jobbar bara måndag och tisdag. Det är då vi ska vänja av Seth att äta detta nattmål (eller dessa vissa nätter)! Jag är beredd på att det kan komma att bli ett par skriknätter, och att det kommer att skära i mammamagen och i mammahjärtat också, men vi ska tro på att det går!

                                                
JAAAAAAAA!
Seth har ikväll druckit hela 100 ml ersättning ur flaskan! Det är första gången han visat sånt intresse för mat som inte kommer direkt ur sin mamma! Jag vet inte vad som gjorde att det gick så bra, men kanske hade det nåt att göra med strösockret som jag hällt i flaskan... Jag googlade lite på problemet förut idag och hittade detta tips. Jag ska pröva senare ikväll igen, efter promenaden som vi ska ta nu med Tilde!

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2007-12-10 21:36:58

Har ni ingen barnvakt som ni kan plugga i på nätterna så att ni n höra om han vaknar?

Postat av: Jottan

Publicerad 2007-12-10 22:10:33

Vi har ingen dörr till vårat sovrum heller eftersom Pelle råkade kasta den på tippen när vi renoverade...den och tre andra!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-10 23:04:37

Tjenna Fridavännen. Ska bara säga godnatt.
Godnatt!

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-11 20:51:29

Arghhg! blogg.se kan ta sig i röva! Servern hittades inte står det hela tiden när jag ska skicka kommentar till dig..
Nu provar jag igen..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela