Frida & Seth

Det går ju tokfort det här!

Publicerad 2007-12-01 16:01:02 i Frida W,

                                                                            image565

Igår afton tog jag fram sparken och åkte ut en sväng med Tilde springandes bredvid. Hon tyckte nog att det var kul med lite fart som omväxling, och själv hade jag en riktigt kul stund när det gick fortare och fortare och speciellt fort nerför backarna!

Det är bra med motion för oss båda, och efter den nästan tvåtimmars-långa promenaden med Anna och Alma tidigare på dan, så kände jag mig så där härligt sund och duktig. Vi gick bland annat förbi Ersmarkskolan och pratade om skoltiden och blev lite nostalgiska när vi tänkte tillbaka, och snackade en del om våra ungars framtida skolgång med klasskamrater, första skoldagen och nya pennfack... Vi har hört att det i klasserna i Ersmark går ungefär femton barn i varje årskurs, och här är Seths klasskamrater som vi nu redan har träffat och hört talas om.

Alma
Leo
Anton
Hugo
Benjamin
Alice
Ellen

Nu ligger Seth i sin spjälsäng och pratar för sig själv, hickar och beundrar sina fötter igen. Jag hade tänkt att han skulle sova en stund.

image566

Att sova i eget rum gick inte så värst bra för Seth. Han skrek och grät och Patrick var så trött, så han gav upp vid fyratiden, och så fick jag lägga mig på övervåningen igen och ta över resten av natten. Från sju sov han i våran säng igen, som vanligt. Vi tar nya tag sen, när vi orkar vara vakna...

Vi fortsätter med gröt för Seth varje kväll, och i torsdags fick han för första gången smaka banan hemma hos sin mormor och morfar. Det verkade rätt ok, för hans smak, så ikväll ska vi överrska honom med en gröt med banansmak! Det ska bli kul att se vad han tycker om den!

På tal om överraskningar... Min sambo har sålt en cross och en telefon i helgen, och känner sig väl lite köpstark, för nyss överraskade han med att föreslå en Ikeatripp imorgon! Och han som suckar innan vi ens har hunnit köra ner till stan annars..! Men vad kul! Att shoppa är ju alltid trevligt! Första besöket på Ikea i Haparanda för mig. Och jag som tycker det är så lååååångtråkigt att åka bil så där..!

Nu har han somnat, lille sonen. Efter lite hjälp att lägga sig på sidan och få täcket bäddat om sig, så stängde han ögonen fort.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-02 14:29:34

Ojdå! En Ikea-trip, bara sådär? Vad blir nästa steg? Ren diskbänk kanske =)

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-12-02 14:33:47

Ni är ju tappra som faktiskt försöker få Seth att sova i eget rum. Det kommer i sinom tid ska du se.
Nu lyssnar jag på Lars Vegas Trios julskiva för nu ska jag städa här hemma!!
Ikväll ska jag och mor fara till kyrkan och se adventskonsert. Det kommer bli mysigt med lite 1:a advents-stämning. Jag har massivbloggat om hela helgen! Bara så du vet.
Jag hade nästan tänkt komma till dig idag men som vanligt är jag för snabb i tanken och för seg i kroppen.
Hoppas ni får en trevlig kväll ändå.
kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela