Frida & Seth

Vecka 25

Publicerad 2007-04-05 22:02:30 i Frida W,

15 veckor kvar. Det känns länge till sommarn! Det som har varit så fint väder tills nu, då det bara blåser och viner, man tror att taket ska blåsa iväg och lämna en blottad natthimmel för en när man ska försöka sova.

Jag var hos barnmorskan i veckan och fick blicken. Blicken som skuldbela mig för mina kostvanor, som redan nu med typ fyra månader kvar av graviditeten har resulterat i en viktökning på 11 kilo. Jag undrar vad det ska sluta på. Som tur är har det kommit sammanlagt fem påskkärringar hit ikväll som jag försett med godiset jag inhandlat  "bara ifall det skulle komma någon idag".

Bebisen sparkar på för fullt, magen växer nästan från dag till dag. Så känns det i alla fall på jobbet, där vissa moment börjar bli lite mer komplicerade än förut. Och dåligt flås har man, kan knappt gå uppför våran lilla trapp här hemma utan att jag måste "ta igen mig" en stund. Bebisen mäter ca 23 cm mellan huvud och rumpa. Två mindre Bregottpaket väger väl ungefär lika mycket som den - 800 gram ungefär.

Själv mår jag rätt bra, är väldigt kvällstrött bara. Var och klippte mig förra fredagen, men hade inte den inköpta hårfärgen i kassen när jag kom hem... I måndags kom jag på vart jag nog glömde den. Som tur var hade personalen i butiken sparat färgen åt mig över helgen. På jobbet har de varnat mig för glömskan som kommer med att man är med barn. Har det börjat nu? Jag hoppas jag slipper tappa bort riktigt viktiga saker eller glömma spisen på. Fattar du Anna, glömma plattan på högsta värme!

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2007-04-17 18:24:40

Hej !

Vad kul att allt går så bra, snart är det dags gud vad tiden går fort, jag håller tummarna för dig kram frida

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela