Frida & Seth

söndag tekopp

Publicerad 2006-09-24 11:35:49 i Frida W,

hade en ovanligt lång sovmorgon. men eftersom jag satsar stenhårt på att sova igen allting jag har förlorat så var det helt enligt planen. även om jag blev lite förvånad att jag nästan sovit 12 timmar i natt igen...sitter och äter frukost och lyssnar på "mammas nya kille" (helt sjukt roligt). min granne ska flytta. hoppas inte att de störiga grannarna flyttar tillbaka. även om jag inte är här så ofta skulle det vara en mardröm att åter hamna i "vakna mitt i natten för att grannarna stör"-träsket. oj, nu spelar någon kyrkklocka (undra om det är vår?) en spännande sång. jaja, det är ju söndag. kyrkdagen. de övriga kyrkklockorna låter nästan lika som tågbommarna. klockor som klockor liksom. idag tänkte jag få en lugn stund med min uppsats på förmiddagen. haha - sovmorgon, frukost, tvättstuga och bloggande har visst tagit mer tid i besittning än vad jag hade räknat med. som vanligt alltså. igår fick jag en uppenbarelse, som så många gånger förut. den här gången handlade det om att jag måste lära mig att prioritera. när man har så många saker som man verkligen vill göra som jag har, går det inte att tro att man ska hinna med allting. just nu vill jag inom ca 45 dagar ha hunnit med: skriva klart min d-uppsats, skriva klart vår artikel, skriva ihop en jävligt bra ansökan till forskarutbildningen, träna rodd, roddtävling, träna löpning och gym helst 5 ggr/vecka, träffa mina kompisar mer än vad jag gör nu, åka hem till Örviken, vara med Fredrik mer än vad jag är nu, köpa säng och nya garderober +installera dessa, ordna klart i min lägenhet, klippa mig och köpa nya kläder, och så vidare. hur som helst, det går ju att räkna ut med lilltån att jag inte hinner med detta och samtidigt jobba heltid och sova normalt (typ 7-8 timmar per natt). då återstår bara frågan, vad ska jag prioritera bort? hmm. det har jag inte kommit fram till ännu. men jag tror att både rodden, kläderna och några av mina skrivuppgifter får stryka på foten lite.nåväl nu ska jag skriva lite i alla fall.puss på er mina vänner. ni är fina.

Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela