Frida & Seth

Nerkladdat om något jag ej får struktur på

Publicerad 2006-09-10 12:34:30 i Frida W,


Gårkvällen blev som jag ville!!! Hör och häpna. Men detta pga att fredagskvällen inte blev som jag ville. Hör utan att häpnas.
70års kalas för min faster slutade med en lite för onykter kille som tyckte att kvällen var på tok för ung för att gå hem  vid halv elva. jag sa ifrån att han skulle vara hemma med mig och lägga sig något sånär, för att lördagen skulle bli en rikitg fest dag (faster skulle bort hela lördag, lördagsnatt och söndagsmorgon). Till saken hör också som så många hört att jag och R aldrig hinner träffas. Så planen var att satsa helhjärtat på lördagen. Men inför min faster så drog han trots min förtvivlan in till stan.
lotta ringde och ville att jag skulle träffa henne ute så helt plötsligt tänkte jag: - Nu djävlar ska jag testa ngt nytt! Om han tänkt förstöra lördagen med att gå ut fredagen så ska jag för helvete inte ha tråkigt för det!
(vanligtvis, vilket jag vet efter fyra års erfarenhet av dessa typer av incidenter, när han sticker lite halvfull så kommer han hem as full och mår barar skit nästa dag vilket resulterar i att jag går pigg och sugen på att hitta på saker och blir lite mer än asförbannad när mannen bara mår som han förtjänar)
Nä! Nu testar vi en annan teknik. Trött och dan som jag var så stylade jag upp mig, cyklade in med lotta. Gick in på balzac där Robert fick stora ögon när jag kom in med en nonchalant blick. Ha! Ingen välkomst puss här inte!

Hursom haver så förklaringen han fick var att skulle han vara bakis och trött på den ända dagen vi kunde ha tillsammans så vägrade jag vara pigg, allert och vara den som hela tiden går arg och irriterad för att han förstörde våran dag igen och igen och igen, så därför gick jag ut så vi båda skulle vara hängiga. konstig filosofi kanske. ,men den funkade. Han försotd att man kanske ibland får mest ut av att vänta och göra som planerat fastän man är pigg och bara vill ut och träffa folk. För att det hade varit ännu roligare om vi varit piggare på lördagen för alla vi kände var ute då men då var vi ju för trötta sen fredagen.
Vet inte hur det här låter... svårt att skriva ner hur man tänker och känner. Men jag är så förbannat less ett visst beteende som han besitter och inte verkar kunna ändra på. Inte så att han aldrig får göra vad han vill utan bara att lära sig att det finns en dag i morgon och att ta hänsyn till att vi är två och träffas så otroligt lite som det är och främst lära sig att han inte är 17 längre så två dagars festande funkar inte och att hålla tillbaka dag ett så dag två får en chans-det bara kan han inte. Och det hela resulterar i att jag blir ledsen och besviken för att jag inte blir prioriterad och mest arg blir jag för att jag blir en häxa som brar klagar hela tiden. Äh! vilket svammel detta blev.

jag älskar honom men i ett förhållande krävs det att båda hjärnorna arbetar och används för att komma vidare i livet tillsammans.

jaja... nog med detta. Säkert tusen och en stavfel men ids inte bry mig.
kram puss på eder alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela