Frida & Seth

nytt från Lollo

Publicerad 2006-10-20 23:40:02 i Frida W,

Halloj allihopa

Äntligen en ledig stund för att blogga. I Stockholm har det blivit höst på riktigt. Konstig känsla. Jag har börjat se fram emot min sjuksyrreexamen som jag borde få om ett par tre veckor. I australien skriker dom efter syrror, och betalar bra, med det är svårt för Franco att få jobb där. Det är inte så lätt för en som han att få nåt jobb i Sverige, och om han inte hittar något snart måste vi flytta tillbaka till Milano för att undvika att sätta familjen i konkurs, där finns i allafall jobb för min oäkta man. 

Förra helgen var jag i värmland och hälsde på en gammal lappis-kompis. Han fyllde år och hade bjudit dit diverse korridorfolk, en trevlig tjej samt två spanska killar som verkade mer eller mindre borta i skallarna. Vi fick gå på sightseeing i Karlstad, det regnade och var dimmigt som tusan så man såg inte så värst mycket, kanske lika bra.

Nästa dag for jag ut på en liten tur i min kompis hemby, då jag plötsligt fick se ett rådjur komma springande på fel sida om viltstängslet. Djuret var uppskrämmt och försökte skutta in på andra sidan stängslet och fastnade då med huvudet mellan öglorna i stängslet och bröt nacken. allt detta hände framför mina ögon och utan att jag kunde göra något för att hjälpa stackars Bambi, jag bara fylldes av vemod för den stackars kraken.

Ha det bra!


Lovisa

Kommentarer

Postat av: annika

Publicerad 2006-10-22 03:32:30

hjälp. vilken traumatisk uplevelse! har du hunnit återhämta dig? Har jag fått ditt nya telefonnummer? isånafall har jag tappat bort det. Ge det till mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela