Frida & Seth

Operation; piratrum till Seth!

Publicerad 2011-11-05 18:59:09 i Frida berättar...,

Del 1.

För ett par år sen fick Seth byta rum så han fick mer lekutrymme för sig själv. Han har inte utnyttjat sitt space vidare alls utan har i princip alla sina grejer nere i kök/vardagsrum/datarum. Hans rum har heller inte varit något mysigt sovrum heller, så nu passar vi på i helgen att fixa iordning det när han är borta över natten - "Extreme Home Makeover" liksom!


Seths rum januari 2010.


Seths rum idag vid lunch, innan jag skjutsade ner honom till Morö Backe.

Under bilfärden till syrran tänkte jag för mig själv att jag borde vara tillbaka vid två för att starta projektet ordentligt, efter veckor av planering och shopping, och att grovjobbet borde vara klart till 18-tiden ungefär. Se på rackarn, det fungerade! Fem över sex satt jag i soffan och åt middag! Tapeten uppe, mattan skuren och lagd!

Bortsett från en svettig och irriterad stund i förmiddags då vi övervägde att ta ner en byrå från övervåningen med hjälp av balkong och traktorskopa (det föll på att traktorn var utan ström) har vårt team fungerat alldeles perfekt idag! Lycka!


Nya tapeten! En färg hade ju Seth ändå förbeställt..!


Heltäckningsmattan! Jag har sagt till Seth om att hans nya golv är nästan svart!

Nu är dock samarbetet avslutat för ett tag då det är dags för "piffet"! 
Gardiner, sängkläder, tavlor, lampor, prylar....
Patrick tar en filmpaus och jag fixar iordning resten!



Tjuvtitt på dekorationen..!

Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2011-11-05 19:07:53

Ni har jobbat på bra! Å va snygg tapeten blev.. blir så sugen att tapetsera här hemma oxå, men det får vänta ett litet tag, har lite mer målning att göra. Har hunnit grunda 2 vändor, Rikard har målat på köksstommen och så har jag spikrensat brädor och Rikard har skruvat tillbaks altangolvet. Skulle bära ner mitt gamla pysselskåp, men det var för stort, gick inte att få ner för trappen. Så imorron åker det ut balkongvägen.. det ska bli kul! Måste stå där nere och filma =) Sen hade vi tur som fick middag hos farmor! Nu är vi alla slut en smula och kommer att sova gott inatt! Längtar tills imorron då vi får se Seths rum piffat och klart!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-11-05 19:46:41

Åhh piffet som är roligast. Blir spännande imorgon...

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-11-05 20:31:33

Håller med Carro - piffet är ju det roligaste! Det VILL man göra själv! Bra jobbat!



Ni vill vi se resultatet!

Postat av: jottan

Publicerad 2011-11-05 20:32:06

Det var jag...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela