Frida & Seth

Från den ljusa sidan...

Publicerad 2011-05-17 12:12:20 i Frida berättar...,

Då mitt förra inlägg avslutades med ett sånt positivt ord, tror jag att jag fortsätter på samma linje nu i detta inlägg! Check it out..!

Torsdag: LEDIG

Fredag: LEDIG

Lördag: LEDIG

Söndag: LEDIG

Tjolahopp, tjolahej liksom! Tre av sju potentiella arbetsdagar på en vecka känns riktigt bra faktiskt!

Första lediga dagen börjar med sotare-besök, tätt följt av tripp till mamma min och på eftermiddagen tror jag att våra nya grannar låser upp dörren med egen nyckel till sitt nya hus för första gången!

VÄLKOMNA!

I augusti har jag och Patrick själva bott här i byn i sex år! 2005 var det vi som satt på banken och skrev över lånade pengar på ett köpekontrakt! Då visste vi ingenting om vem vi skulle möta vid postlådan på morgnarna eller vilka som skulle va nyfikna på oss eller om dem vi själva skulle kika på bakom gardin... Farbror Gickart och Givianne har ju nu i alla fall den fördelen att få riktigt goda grannar alldeles nästgårds (!), som kan peka ut och informera direkt om vilka som bor härikring!  

                               
                                                            Rickard och Vivi´s tomtvy...

As we speak, håller det på att putsas och fejjas därinne så att allt är klart för ägarbyte under morgondagen! Jag hade lätt velat leja in ett par städhandskar med tillhörande människa i hit också, nån som kan sina saker och gärna älskar att dammtorka skåp och lister! Jag tycker inte att det är det roligaste jag gör...att torka skåp och lister...men jag har upptäckt att duschskrapan fungerar utmärkt att torrdra över golven och den samlar upp dammet på ett överraskande nice sätt - som långa dammtarmar blir det! Ganska coolt...om man letar efter positiva delar i ens vardagsstädningsarbete vill säga..!  

Kommentarer

Postat av: erika

Publicerad 2011-05-18 22:24:59

hör av dig om du vill hänga någon dag!

Postat av: Jottan

Publicerad 2011-05-20 09:40:50

Ni är alltid välkomna, men jag Vabbar idag så jag tror inte att ni vill träffa oss. Emil mår illa och är dalig i magen. Säger att han vill kräkas.

Postat av: Stina

Publicerad 2011-05-20 21:02:19

Gokväll =) Min kära sambo undrar om han och Puffe ska fara och röja i backen. Isf kan han höra av sig till Per 073-0465691 =) Gud så skönt med så många ledig dagar, jobbar då heltid? /Stina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela