Frida & Seth

Om ni undrar vad vi håller på med..!

Publicerad 2011-07-11 01:22:39 i Frida berättar...,



Jag ger er nu en salig blandning av bilder från den senaste tiden, helt utan inbördes ordning, men jag får väl lov att säga att de alla går under temat sommarledigt!





Seth´s Nintendo-premiär! (Som Viviann fyndat på loppis!) 





I tisdags var vi bjudna till ett par grannar byn, som hade ordnat med dockteater och sommarfika!



 







Å traktorsafari! Vilken grej!



 
En ko.


En apa.


                                                                                  Foto: Seth





En mycket god middag blev vi bjudna på hemma hos grannarna häromhelgen! Norsk specialitét - fisk och rödspätta med äggsås!

Jag vill även med det här kortet illustrera hur köket var tapetserat förut... Lingon- och blåbärsris tillsammans med en bård med målade skålar fulla med bär!



Bården ryckte jag med glädje, och efter att ha grundmålat väggarna...



...är det nu så här fina tapeter!







Hemma på våran egen gård ligger vi numer och latar oss på nya dynor!



Å bränner blommor! Eller, egentligen myrorna och alla larver och puppor som jag hittade i planteringskitteln..! Huvva, vi tyckte det kändes bäst att ta det säkra före det osäkra och ta död på allt däri innan de tog sig in i huset själva! Men lite knäppt kändes det igår kväll...att efter att ha småklagat och suckat i värmen hela dagen, direkt dra igång en julibrasa så fort det blev lite svalt på kvällen..!



I torsdags besökte jag och syrran "Skorven", vårt gamla strand-tillhåll från barndomen/ungdomen!



Tillsammans med kusin Leo och polarna borti Jörnsvägen!





Imorgon sticker vi till Junsele i tre dagar med Hannes och Ossian! Lilly och Tim ska vi också va med där på djurpark, marknad och camping! Seth är taggad; "SEMESTER"!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-07-12 22:47:59

Så fint det blev med nya tapeterna. Jag träffade Rickart på Sunny hill och han berättade om jobbet ni hade lagt ner på det där. Jag är imponerad. Go team Frida!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela