Frida & Seth

Jag är glad för det lilla.

Publicerad 2010-06-18 21:14:09 i Frida berättar...,

Fredagkväll och huset är tyst sånär som på nån film på tv:n. Inte ens Seth snarkas just nu så det hörs ner..! Är lite glad ändå att det regnar, för då blir man inte lika partysugen, men oj vad det hade varit kul att gå ut ikväll! Tyvärr hann Patrick först och han sitter nu med sina jobbarkompisar och dricker öl på Old Williams eller nåt sånt tramsigt... Jag sitter hemma och suckar högt över att sitta hemma.

Jag svängde förbi Linns fest på vägen hem efter att ha skjutsat ner Patrick till stan och där blev jag inte mindre sugen på att hänga med tjejerna och sen träffa karln på puben! Fast Anna, den lilla ängeln, erbjöd sig att komma och sitta barnvakt hos oss imorgon så jag och Patrick iaf kan gå på bio tillsammans! Fatta bra! Det borde passa toppenbra att gå just imorgon! Det var ett bra tag sen vi gick på riktig date

Meeennnåååååå... Suck... Vad är väl en kväll på stan... 

Åtminstone en av oss är då pigg imorgon bitti. Alltid nåt.

Fast sen, då jag kom hem från stan och bar upp Seth i sängen direkt för han hade somnat i bilen, ljusnade det lite för mig då jag kom ner och såg mig runt i vardagsrummet som blev sommarpimpat idag! Jag for förbi Jysk för att köpa ny vaxduk till soffbordet (35 kr/m) och väl i butiken plockade jag även på mig nya kuddar och plädar! Plus en liten vas och nya vita ramar också! Endast 300 kronor drogs från VISA-kortet för alltihop! Jag ringde Patrick direkt efteråt och sa att han inte behövde ner och shoppa nån present till mig i helgen - jag är väldigt nöjd med detta!

                      

                                 
                               Seth plockade sommarblommor på ängen utanför i afton!

En annan rolig grej som Linn påpekade ikväll var att det bara är en vecka kvar till midsommar..! DÅ ställer mina föräldrar upp och låter ungarna sova över hos dem i stugan (Seth längtar redan! Nämner man det hela vill han ut i bilen på en gång och "gåka guuga"!) Och i Kus kommer det att bli en kanonerskul kväll med en massa kompisar och fest hela natten! Och jag och Patrick får umgås med andra ihop! 

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-06-19 02:18:10

Tjoho!!

Jag har tagit det lugnt med alkoholen idag, drack typ 3 flaskor hemma hos Linn och en halv öl på Calles. Sen ingenting sen kl 23. Helvärt för då är jag taggad och pigg inför min minidejt med eran minikille.

Jag är fortfarande på om ni är på. Jag ringer imorrn när jag vaknar. Pussar och kramar!

Postat av: Linn

Publicerad 2010-06-19 02:31:43

Crap! Ser här att Anna hållit sig halvnykter medan jag supit skallen av mig (okej inte bokstavligt talat). Men då höll jag längst på dansgolvet också :)

Och det jag ville säga var...Även om inte livet alltid är stek Frida, så kommer det sunder då det är stek. Och dom ska man fånga, njuta av och ta kort på. Jag är övertygad om att midsommar är en stek-stund och jag längtar i mängder :)

OCH känn hedern att jag i fyllan sitter och komenterar på din blogg i stället för att ligga ;)

Postat av: jos

Publicerad 2010-06-19 09:06:22

Jag blev så sugen att åka till stan idag å göra ett besök hos Jysk jag oxå.. fint fick ni. Även om ni hade det innan oxå. Ja, vi får väl se hur det blir.. det verkar ju ska regna idag så en biltur skulle ju inte skada. Hoppas att ni nappar på Annas förslag och går på bio ikväll! Nu ska jag gå ner till killarna som busar som att det vore ett helt dagis där nere. Efter frukost idag så har Hannes målat 3 tavlor och sen ett välbehövligt bad. Har oxå beställt ett namnsmycke till mig själv!! Lyxar på järnet nu.. nya kläder, smycke och vem vet vad det mer blir. Vi som skulle spara pengar till jordvärmen.. jaja.. man lever bara än gång å pengar får vi säkert låna från banken. Det löser sig! Ha en bra dag!

Postat av: Jottan

Publicerad 2010-06-19 09:57:38

Gud så fint ni har det! Riktigt riktigt fint!

Dessutom underbart med barnvakt! Man behöver verkligen tid tillsammans ibland. Vad roligt också med en bra midsommarfest bland vänner och utan barn så att man kan sitta och koppla bort från alla måsten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela