Frida & Seth

Patricks 30-årsfest!

Publicerad 2009-05-18 20:04:15 i Frida berättar...,

Patrick trodde inte sina ögon när han såg sin bror köra upp på gården vid ett-tiden i lördags... Samtidigt kom även tre bilar till och parkerade, men det tog nog någon sekund innan han fattade vad som var i görningen..!

Han hade totalt förträngt att han inte firats för sina 30 år än, men det blev han strax varse att det var nu det skulle ske!

30-årsfirandet var igång!

 Dagen började med en båttur!

 Ooohh, nice..!

                                
Upp på hästryggen, bara! I sakta mak red han genom byn Kusmark, och fick hoppa av vid Folkets Hus!

Där slöt fler gäster upp, och Patrick var nöjd och glad! Överraskad att så många ville komma! Om jag räknat rätt nu så blev vi totalt 36 stycken på festen! Det är ju inte dåligt!

 









36 stycken som under kvällen grillade, åt tårta, sjöng "ja må han leva", gick tipsrunda, skålade i massor, minglade, åt chips, dansade och sjöng Sing-Star!


Kvällens populäraste dryck - ÖL!    

Allt började för ett par månader sen, då jag, Jonas och Johan började planera för ett firande för Patrick. Allt var supernedtystat för karln min och han hade aldrig en aning om att vi hade ett par hemliga möten här hemma på kvällar då han själv jobbade eftermiddag..! 

Mail och inbjudningar gick sen ut  - välkomna på årets största grillfest - och sakta men säkert började gästlistan fyllas på. Lokalen bokades, aktiviteterna planerades och barnvakter till höger och vänster ordnades för alla medverkande!

Jag har aldrig skickat så många SMS och mail som den senaste tiden, och det är ju ett under att jag lyckades gömma alla spår och papper om festen! Jag gömde till och med de mail jag behövde spara i en speciell mapp på mailkontot (märkt "Skola"), sådär just in case, allt för att hålla hemligheten! 

All mat och alla festprylar fick jag också gömma tills det blev dags att fixa iordning festlokalen - tack Josse och Benita för hjälpen! På lördagsmorgonen åkte jag iväg och "handlade" vid halv tio. Sen "råkade jag stöta på Benita, åsså tog vi en sväng till lekparken med killarna"... Trodde Patrick, ja! Istället möttes vi upp - festfixarna - på Folkan och ställde iordning bord, dukade och allmänt förbedde för kvällens partaj!

Under de senaste veckorna har jag också i smyg letat gamla kort på Patrick... Hans mamma bidrog med en hel del och Jennie visade sig ha fångat Patrick på bild en massa gånger! När det arbetet var klart åkte jag till Anna för att sätta ihop dem till ett bildspel! Sen gick jag omkring med ett top-secret USB-minne i väskan ett bra tag!

Här är några av bilderna som visades på storbildskärmen på festen..!

 Ettåring!







                              Han har visst alltid gillat bilar!



 
                       Vem kunde tro det här om Patrick?!?











Fler bilder kommer när vänner/syrran mailat mig deras kort!

Själv hade jag inte med min kamera... En dundermiss.

Efter en skitrolig fest kom jag i säng redan halv två. Patrick fortsatte...på efterfest (trots att han sprättat första ölen just efter 13.00)! När han sen kom raglandes till Jörnsvägen (vi fick sova hos MetaåLeffe) frågade han vart Seth var... "Jag sa ju det, jag har tänkt på allt, Seth är hemma med farfars, de tar honom tills imorgon"! "Jaha"...åsså gick Patrick också och la sig. Intet ont anande vad morgondagen skulle föra med sig... En tuff, tuff baksmälla!

Tja, så går det för den som blitt gammal!

TACK ALLA för en jättekul kväll!

Kommentarer

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-18 20:17:32

Måste ju erkänna att skicka alla bilder känns lite jobbigt, men om det regnar imorron ska jag göra mitt bästa. Kanske att jag sätter mig när Hannes har somnat. Ja, den som lever får se som man brukar säga. Börja själv med ett inlägg i söndags, men jag är nog inte ens halvvägs. Så jag hoppas nästan på regn imorron. Skulle behöva städa lite oxå. Nu ska vi ta och läsa go natt saga. Over änd out.

Postat av: erika

Publicerad 2009-05-18 20:43:02

Visst är det typiskt, man kunde ju räkna ut att något var fel när det tog så lång tid. Men vi ska fixa så att ni får bilderna!

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-18 21:25:12

Ja, jag fixar 2-3 mail. Har några väldigt fina på dig och Patrick =) Som det känns nu blir det imorron bitti. Har tagit en allergitablett idag och blev så in i bomben trött. Hoppas det går bra! Go natt!

Postat av: jos

Publicerad 2009-05-19 09:46:09

Nu har du lite bilder, har ingen riktig koll om jag kanske skickat några 2 gånger. Hör av dig om du vill ha fler så ska vi fixa det. Nu ska jag gå ner och börja städa lite. Inget direkt solväder idag =( Fast det kan vara ganska skönt oxå.

Postat av: Anna O

Publicerad 2009-05-19 12:41:01

haha! top-secret USBminne =)



Du skulle ju platsa i nån cool spionklubb med alla dina talanger.

Postat av: Thesso

Publicerad 2009-05-19 20:44:01

Gud vad kul ni verkar ha haft det. Snyggt planerat oxå!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela