Frida & Seth

En vecka kvar nu...

Publicerad 2009-06-12 20:05:21 i Frida berättar...,

Sen är det SEMESTER!

Som sagt.





I sann sommaranda lyxade jag och ungarna till det ikväll med en mjukglass i Kåge!

Glass-säsongen är igång!

Medans jag spände fast bältet på Seth i bilstolen innan vi åkte iväg, visade Seth på nya kunskaper..! Framåtlutat över honom som jag stod, pekade han i tur och ordning på mitt ansiktes olika delar - öga - näsa - mun - och samtidigt som han pekade sa han orden också! Det är första gången jag har hört det! "Öga - näsa - mun." Och "öra" kunde han också!

Det går sakta, men rätt som det är kommer han på hur han ska hålla tungan rätt i mun, här är fler ord Seth lärt sig på senaste;



"HÄSTAR"!
(Måste alltid skrikas ut!)

"Traktor".
(I princip det enda ord han har i skallen just nu, har hakat upp sig, för tillfället pratar han bara traktor! Väldigt fascinerad.)

"Sitta här".
(Två-ords-mening!)

"Öppna".
(Ööppaaa.)

"Moppe".
(Åker en bit nästan varje dag.)


Moppen förra sommaren!

Kommentarer

Postat av: jos

Publicerad 2009-06-12 21:57:43

Vad var det som hände när jag prata med Seth när jag prata med dig näst sist? Tänk att han har blivit så stor. Tiden går så fort.. ojojoj... Nu ska jag blogga vårat nya inköp och sen i säng. Hannes tar musten ur en.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela