Frida & Seth

Snälla, ingen repris från förra året..!

Publicerad 2009-12-22 10:01:57 i Frida berättar...,

Idag var första gången de ringde mig på jobbet från dagis... Jag ska erkänna att jag ändå blev lättad att Seth "bara" var febrig och eventuellt illamående... Det finns ju TUSEN andra saker som kan hända!

Det var bara att packa ihop sovpåsen igen och ut i snön för att hämta hem honom! På parkeringen stod en minibuss där jag lämnat bilen igår eftermiddag..! Jäklar, vad det har snöat inatt! Efter att ha sopat bort typ en meter snö från biltaket kände jag till slut igen Saaben därunder!

Snabbt in på Statoil för att köpa glass och Cola (det är väl fortfarande den bästa medicinen vid magsjuka?) åsså hem till Ersmark där jag hittade Seth vilande i dagis-soffan med en spyhink bredvid sig... Han sträckte bara upp armarna mot mig när jag kom och lät sig bäras ut till overallen.

Jag packade ner alla Seths ute- och innekläder i kassar också, för det här var hans sista dag på dagis innan den långa ledigheten med pappa Patrick! Vi hälsade sen God Jul till personalen och lovade att komma och hälsa på lite titt som tätt under januari och februari!

Nu har Seth vilat en stund i soffan här hemma. Men just som han kom på att han ju fick en tidig julklapp av sin farbror igår - en BIL - fick han nu plötsligt lite energi i kroppen igen! Det är skönt att se att han har tid och ork att leka, för lilla julafton är ju imorgon! Jag håller tummarna för att lite Alvedon och Coca-cola gör susen för sonens illamående tills dess!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2009-12-22 13:33:36

Ojojojoj! Bättre saker kan ju hända!

Hoppas han börjar må bättre!



Nje, idag är det väl samma sak som igår, men idag är rörmokaren här så jag har fått ny energi!

Det är liksom så att jag får mer energi när vi är två som jobbar på här i huset :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela