Frida & Seth

Om trevligt tv-tittande...

Publicerad 2008-01-10 22:58:22 i Frida W,

Ännu en dag till ända. En dag som förflutit som många andra dagar, med en promenad "runt broarna", handling i Kåge och så var det premiär för vårens serie av "Antikrundan", vilken Patrick såg fram emot ända sen vi hittade programmet i tablån i afton!

En annan rolig premiär startar troligtvis, efter att "På spåret" sänt sitt sista program på fredagarna (del 7 av 13, tror jag de är inne på nu), nämligen "Så ska det låta"!

"För trettonde gången spelar SVT in en ny säsong av Så ska det låta. Liksom de två senaste säsongerna är det Stefan Gunnarsson och Putte Nelsson som sitter bakom de svarta flyglarna. Peter Settman är programledare och han har bjudit in 48 musikaliska och dansanta gäster att ta plats bredvid pianisterna." 

Det blir grejer det!

Annars äter Seth endast små skedar av gröten fortfarande, men han har kommit på hur han kommer framåt i gå-stolen, och med en entusiasm utan dess like far han fram med små, små steg i den riktning han bestämt sig för - med öppen mun och spretande armar! Han rullar också att alla håll nu, skriker mycket som en stucken gris bara för att han kan , antar jag, och är väldigt road av att busa med Tilde!

Har ni kollat i Norran idag?

                                                  image730
Carolina Wikström och André Stenmark, Skellefteå, fick den 18 oktober en pojke, Leo. Han vägde 4 400 g och var 52 cm lång.

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2008-01-10 23:16:53

Vilken lycka att få en megakommentar! Tack!

Nackdelen är Emils ålder nu och att han själv kan välja att kliva upp när han vill.
Det går inte längre att bara gå ut eftersom han blivit så smart att han spelar på känslorna då.
Han sover faktiskt bättre nu efter jul än vad han gjort tidigare.
Nu somnar han alltid 19-19:30, sedan är det ju det där med nattmaten..
Han sover alltid minst till 05, men mellan 05-07 så ropar han att han vill ha välling och det får han då med ett blöjbyte i sängen (annars kissar han igenom blöan och pyssen som vanligt).
Sedan om han är trött så fortsätter han sova till 07-08 då han vaknar glad som en lärka och fikar lite mellis vid 09.

Då undrar jag om man kan se det som frukost i sängen eller om jag ska erkänna att jag inte orkat bråka med honom tillräckligt?

Vi har alltså provat att inte ge oss i
30 dagar, tyvärr så gav sig inte Emil så för att vi inte skulle bli helt galna av sömnbrist så gick vi tillbaka till tidigt morgonvälling i sängen igen.

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-01-11 14:59:32

100-tal! verkligen inte. Jag snittar oftast mellan 12-18. Ibland går det upp och de senaste veckorna har jag haft ca 30 unika varje dag. Nån gång har jag haft runt 100 men det har hänt kanske 3 gånger på nästan 2 år. Då vet jag inte riktigt vad som har hänt. Kanske har jag hamnat på "listan" på blogg.se hemsidan eller så har jag haft en så klatchig titel att folk inte kunnat motstå att kika.
Ibland promotar jag min egen blogg på nybloggat.se, de dagar jag har storhetsvansinne =)

Våran grupp hade klart bäst redovisning! De andra stod och förklarade sina teorier och texter som iofs var intressant men inte lika lätt att ta till sig som ett rollspel.
JÄ MÄN JÄ!!

Postat av: Fröken Ostkrok

Publicerad 2008-01-12 01:16:15

Jag har helt galet nog blivit megapoppis.
Har normalt ca 50-70 tittare varje dag.
Nu sista tiden har jag haft ca 80-100 (!) unika IP´s, helt vansinne.

Superkul, fast galet.

Postat av: ida

Publicerad 2008-01-13 21:51:18

Vilken bra dag för Leo att födas på. Det är ett riktigt stjärndatum, kanske det bästa som finns. Bara genier är födda den 18 oktober...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela