Frida & Seth

Om sovvanor och sånt...

Publicerad 2008-02-12 21:44:36 i Frida W,

Ikväll åkte jag och Seth på klädparty. Det var en massa kacklande från alla mammor i soffan, och sonen sov så gott i bilbarnsstolen när vi kom in och jag hälsade på gamla klasskompisar, innebandytjejer och andra bekanta. När den blonda tjejen började prata och visa upp vårens Me&I-kollektion, och alla blev tysta, ja då vaknade Seth. Under hela visningen satt han med stora ögon och såg på tjejerna och bara gapade. Som vanligt då.

image854 En sån här body beställde jag till Seth. Med husvagnsmotiv.

Nu ligger han i sin säng och pratar lite. Det låter "ga-ga-ga-da-da-pttttrrruuu"!

Jag berättade för Anna igår om hans sovvanor nuförtiden, att han somnar vid nio-tio och vill upp ganska precis åtta varje morgon. Då har vi varit upp en endaste gång under natten och gett han tutten/bytt blöja! Lugna nätter! Åsså är det helt otroligt att man liksom vet, när han börjar grina lite smått mitt i natten, att klockan är runt fyra. Det kan diffa på en halvtimme ungefär, men visst är det häftigt att det är samma tid natt efter natt. Bara för att jag skriver och berättar det här nu ska han väl vara vaken mycket nu...

Men nu blev det tyst i Seths sovrum. Godnatt då, gubben!

Och sov gott alla ni andra också!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-02-13 05:56:13

Va skoj med klädparty. Varför var inte vi på klädbytardagen den där dagen då jag var hemma hos dig och vi hade fikakalas?
Glömde vi båda bort det kanske... Vem vet
Nu är klockan snart sex i allafall och jag måste borsta tänderna. Ni får snart köpa tandborste åt Seth och lära han kvällsrutinerna så han blir indoktrinerad med gängse bruk! Så skoj!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela