Frida & Seth

Elva veckor gammal...

Publicerad 2007-10-15 22:29:08 i Frida W,

Nya värden som fördes in i boken hos sköterskan idag; 5985 gram och 61,5 centimeter.

image397


Vi hade så himla kul åt Seth idag på föräldragruppen! Han har börjat prata så mycket, och det med besked! Han har väldigt långa utlägg som man inte riktigt fattar mycket av, men både han och en själv har jättetrevligt under samtalen som nu också innefattar en hel del gurgel och salivbubblor! Han har varit på sitt allra bästa humör idag, skrattat och gett en stora härliga leenden och små söta blickar!

Hans goda humör kanske beror på hans nya sovrutiner, då han sover ett längre pass på natten. Han började natten till söndag och chockade oss med att somna vid niotiden på kvällen och inte vakna för nästa amning förrän fyra på natten! Tyvärr är jag ju, som många mammor, ständigt vakande över minsta lilla förändring och kunde därför inte slappna av i och med hans nya sovtider... Han fortsatte med dessa klockslag även igår, och nu strax före nio grinade han lite efter mat och jag förväntar mig nu en lugnt sovande son fram till fyratiden inatt också. Det är häftigt att man nästan kan ställa klockan efter honom. Hur går det till egentligen att bebisar kan vakna på exakt samma tider varje natt (give or take half an hour) och vara hungriga? Man förundras återigen över hur kroppen fungerar...

En kvinnas kropp är ju helt otrolig, hur den är förberedd och hur den fixar en graviditet. Hur man kan läsa sig till vad som händer med fostret och med en själv på givna datum liksom. Att allting bara flyter på och när barnet är redo så hjälper så kroppen till att föda fram det nya livet..! Min syrra har nu gått över en vecka. Hennes bebis är inte riktigt redo än, men när som helst nu! Den vanligaste dagen att föda är ju tisdag, som sagt...

Ikväll spelades det spel här hos oss, Jakten på den försvunna diamanten. Det fick oss småbarnsföräldrar att tänka på när vi själva var småbarn och kastade tärningar över diverse spelplaner. Som när vi spelade Mix Max, Fia med knuff och Kalle Anka-spelet, eller la ut kort i Skip-bo och Memory. Ni vet, den där tiden då man räknade sin veckopeng i Bugg!

      

image401 För 2,50 kronor fick man fem Bugg!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-10-16 07:33:59

Jag kommer på mig själv med att prata med korten på Seth.
"hulledusanemig så ljiten jag kan vaja"
osv
osv
Jag erkänner, för det är mer pinsamt ifall nån skulle komma på mig

Postat av: Josefin

Publicerad 2007-10-16 14:09:32

Tack, men du får tänka på att jag inte tar kort överallt hemma ;-). Jag tar inte kort i lådor eller på allt skräp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela