Frida & Seth

Tre veckor gammal...

Publicerad 2007-08-21 20:37:27 i Frida W,

Vi firar nu en tre veckor gammal bebis hemma hos oss. Han heter Seth och ligger just nu på en madrass bredvid mig och sover gott. Han är så mjuk och gó! Han börjar se på oss mer och mer och han är så söt när han nyser, skiter på sin pappa (!), blir så där exalterad när maten närmar sig, sträcker på sig på morgonen, när han spretar med sina tår och när han ler i sömnen... Det är konstigt att tänka att man liksom tillverkat denna lille person, som nu är så beroende av en, och som ska bli stor och lära sig saker av en, och bli en egen individ som man hela tiden ska ha i tankarna. För med tanke på hans pappa, så kan det bli många rackartyg och dumheter han ska prova på som man ska orora sig över! Jag - jag var visst rätt snäll... (Tillgjort leende...) 

Imorgon ska vi till Kåge igen för att väga och mäta honom på BVC. Det går på tre röda, och så har man fått ritat i sin lilla bok så man ser hur han står sig på tillväxtkurvan. Jag tycker att han har blivit stor på tre veckor, medans alla runt om en suckar och försöker minnas att deras barn nån gång vart så små... "Var han/hon verkligen så liten"..? 

Patrick har nu denna vecka plus en till kvar av sin ledighet, jag är verkligen glad att vi har så mycket tid tillsammans nu i början. Att få barn på sommaren är att rekommendera med tanke på det. Tiden går så fort ändå här hemma, man har liksom kommit in i ett väldigt lugnt tempo, där man vissa dagar inte gör annat än ligger i sängen, ammar och myser. Fast vissa dagar blir man påmind om hur det ser ut på nedervåningen... Vi skickade iväg Tilde till mina föräldrars stuga igen för att få lite mer tid för renoveringen, vilket vi hade förberett inför idag genom att vara och handla färg, penslar, golv och mycket annat. Så vi startade i morse med att försöka sätta upp en "specialtapet" på väggarna som ska göra att man slipper spackla och slipa, men vi gav upp efter att ha fått upp första våden! Den gjorde ju ingen jäkla skillnad! Vi har nu grubblat och förbannat oss över detta vardagsrum hela dan och våndats över att måsta gå in där igen och fortsätta slita tapeterna på gammalt hederligt vis... det känns som ett evighetsprojekt. Patrick är less efter att ha jobbat med både dränering och att bygga upp golvet från grunden, och jag som knappt kunnat hjälpa till känner att jag inte kommer att kunna vara till så mycket nytta när Seth skriker efter uppmärksamhet så fort man tänkt påbörja nåt arbete... Vi ska diskutera igenom tillvägagångssätt och eventuella hjälpande händer ikväll och sen hoppas att vi vaknar imorgon med nya, otroligt inspirerade krafter! Önska oss lycka till!

Igår kväll åkte jag och lille Seth iväg själva för första gången. På en visning av Me&I-kläder. Tjejerna som varit på visningar förut var väldigt förväntansfulla över denna nya kollektion och kunde varmt rekommendera deras kläder. Ärligt talat kändes det rätt dyrt, och jag hade inte tänkt handla något, men vi stannade lite för länge så en beställning blev ifylld i alla fall! Om några månader tänker jag att Seth ska kunna använda dessa plagg - det gick inte att motstå till slut!

prickig plyschoverall     prickig plyschmössa

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2007-08-22 19:30:23

Me&I har jättefina kläder har jag märkt.
Jag måste komma och hälsa på snart igen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela