Frida & Seth

Grillfest

Publicerad 2006-07-10 23:23:32 i Frida W,

Jag hade en "måndag-hela-veckan"-vecka. Min första semestervecka. Sova till tio, gå ut med hunden, äta frukost i soffan och zappa mellan "Ricki Lake" och "Pussel". Sola lite. Långpromenad med hunden. Laga middag till karln (höjdpunkt!). Se tv med en snarkande, utarbetad sambo bredvid... I torsdags var jag till Apoteket i Kåge. Det var kul. 

Helgen var mer händelserik. Efter en likadant löpande förmiddag bjöd vi in till grillfest. Pga. att vi inte haver några trädgårsmöbler fick vi inta maten inne i köket, i en 30 gradig hetta! Vi åt fort och satte oss sedan ute på gräset, spelade lite gitarr och snackade skit som vanligt. Illavarslande mörka moln fick oss sedan att flytta kalaset till den inglasade altanen, men kvällen flöt på bra, och så gjorde även alkoholen ner i struparna.

Det är ju så med öl, att man bara hinner ut från toaletten innan det är dags att uträtta sina behov igen. Så en stund in på kvällen var det så dags igen. Våran vovve följde med mig, mattekär som hon är, vilket hon ofta gör (som en hund tätt i spåren...). Jag brydde mig inte om att låsa, som jag ofta gör, utan stängde bara igen dörren. Men till min förskräckelse var Tilde inte nöjd där inne med mig, utan puttade upp dörren med nosen, för att antagligen gå och tigga ostkrokar från gästerna, och lämnade mig med byxerna nere med bara en dryg meter fram till handtaget. Bara en dryg meter... Jag skyndar mig att stänga, tänkte jag, det var ju ändå killar med på festen ockå! Jag ställde mig halvhukande upp med utsträckt arm  och då, kommer inte någon runt hörnet från köket! Det tog väl en halvsekund att rädda situationen och lyckas stänga dörren, men det måste ha sett roligt ut, för Anna skrattade nästan ihjäl sig! Jag hoppades bara att hon skulle skratta så hon kissade på sig, så vi kunde vara kvitt, medans jag gjorde klart och tvättade händerna på toaletten, med hennes ljudliga skratt och de andras nyfikna frågor där utifrån. Lyckligtvis glömde vi hela grejen efter en stund. 

Lördagen var lugn, som så många andra bakisdagar. Vi sextiden på kvällen styrde jag och Tilde kosan till mina föräldrars stuga och grillade och tittade på blåbär och början av fotbollsmatchen. Är måttligt intresserad då inte Sverige får spela längre...

Söndag och dop. Laddade väskan med snorpapper, eftersom jag alltid blir så tagen och känslosam vid såna tillfällen. Förresten blir jag väldigt tagen och känslosam vid många tillfällen, som typ "Extreme home makover", alla sorters dramaserier och filmer,  "Tjockholmen", "Bachelor" och alla andra reprisserier där deltagare kämpar, förlorar eller lyckas.
Tillbaka till dopet, som var jättefint. Jag lyckades faktiskt trycka ner klumpen i halsen, och förhindra tårarna, fast nog var det nära alltid. Dopfikat var i Ostvik. Mycket gott, många söta barn, lite regnskurar och söta presenter till huvudpersonen för dagen.
 
Så gick min första semestervecka, idag har jag jobbat igen,och börjat räkna ner till nästa lediga långvecka som börjar i augusti. Lagom till den har vi bokat hotell i Luleå. Så det känns som om den ledigheten blir härlig!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela