Frida & Seth

I bröllopstankar...

Publicerad 2012-07-26 09:58:09 i Frida berättar...,

Igår kväll gjorde jag det igen...surfade runt nån god timme på olika klädsiter och började lägga in plagg i varukorgar, men valde till slut att klicka ner alla sidor utan att skicka nån beställning... Fast nu handlar det ju om bröllopsklänningen min, så det får lov att ta lite tid att hitta den rätta! Jag ser framför mig en enkel vit sak, helst med liten ärm eftersom vi ändå gifter oss i november... En månad innan vi gifter oss åker jag och syrrorna till Stockholm ändå, så där borde det väl finnas lite mer utbud om jag inte kan bestämma mig hemifrån!

Idag är det alltså dan-före-dan om exakt fjorton veckor! Vi har fått hem papperen om hindersprövning och efternamnsbyte, men än har vi inte skrivit på dem. Någon tid för vigseln är inte bokad på Stadshuset. Klipptid och smink är fortfarande kvar att beställa tid för. Vad för klädsel ska Patrick gifta sig i? Catering för bröllopsmiddagen är inte klar, och vart ska vi äta den hela familjen?

Jag måste ner på stan och prova ut vigselring! "I Sverige bärs vigselringen på den vänstra handens ringfinger. Ursprunget att bära ringen på vänstra handens ringfinger kommer av att detta finger har ansetts vara det enda finger av tio som har en ven som är direkt kopplad till hjärtat. Hjärtat är en symbol för kärlek."

                                       

Först på måndag kan jag och Seth ta oss en lunch i Skegas nya matsal för att samtidigt kolla in och fundera över hur den lokalen skulle fungera för bröllopsfest...nån som vill haka på och äta?

Vad ska vi ha för tilltugg? Vilken slags underhållning vill vi ordna? Vilka ska bli bjudna på festen? Håll ut och vänta in kuvertet, för här har vi inget klart i skrivande stund! Men det börjar bli dags att ta tag i hela weddingplanningen!

2 november (vår 10-årsdag) gör vi det i alla fall! Vigsel med föräldrarna som vittnen på Brinken. Sen möter vi upp resten av närmaste familjen och äter tillsammans, skålar lite och lyxar till med hotellnatt sen (vart ska man bo?)!

Nygifta, pigga och fräscha vaknar vi sen upp och smakar mer på orden herr och fru Lindholm!

Datumet 10-11-12 har länge legat och gottat sig i almanackan för mig! Det är då bröllopsfesten körs! Det formella är då helt klart och vi kan bara ha skoj med kompisarna utan att vara oroliga för att en drink för mycket förtar lyckoruset från dagen, morgonen efter!

                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela