Frida & Seth

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-01-19 22:33:45

Tack Frida!

Men alltså jag måste ju säga, snubben kan dansa! Blev lätt inspirerad faktiskt, vilka moves! Kung!

Postat av: Carro

Publicerad 2011-01-20 09:40:53

Seth är ju kung på dansgolvet!

Postat av: Elin

Publicerad 2011-01-20 10:46:23

Härligt! Vilken sötis

Postat av: Jottan

Publicerad 2011-01-20 17:41:57

Underbara moves! Har har liksom hela kittet - armarna, rumpan och takten!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-01-23 15:15:26

Ja, det gäller att börja någonstans, men det är ju det som är det svåra, att börja! :)



Jägare finns det ju gott om, men bönderna är ju få numera. En ekologisk kossa dog häromveckorna så vi köpte kött. Den bonden fanns i Ragvaldsträsk. Annars får man försöka höra sig för lite, om man känner någon som känner någon osv, och köpa rätt mycket då det är dags för slakt. Mina föräldrar gjorde det också mycket när jag var mindre, jag ska kolla med dem också!



Det som är tråkigt med det kött man köper från affären kan ha fraktas långt bort i från. Tex oxfilén vi åt på nyårs - från Nya Zeeland. Det är inte speciellt ovanligt att vi råkar köpa kött från tex. Uruguay. Jag tycker det är miljöförstöring kombinerat med taskigt mot våra egna bönder. Sen tycker jag att man ska stödja hemmaslakt, eftersom djuren far väldigt illa och blir väldigt stressande vid masslakterna.

.. Så jag försöker numera undvika affärerna i största möjligt mån. Men det är inte helt solklart vart man ska vända sig. Jag hör av mig då jag vet av något som ska slaktas! :)

Postat av: Anna O hos Jimmy

Publicerad 2011-01-23 17:20:58

Seth är det gulligaste! När ska jag få sköta han igen? Det börjar bli på tiden nu.

Postat av: Anna O hos Jimmy

Publicerad 2011-01-23 17:22:02

Seth är det gulligaste! När ska jag få sköta han igen? Det börjar bli på tiden nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela