Frida & Seth

Torsdag 15/10

Publicerad 2009-10-15 09:56:16 i Frida berättar...,

Seth hade ett par nätter där han sprang upp och ner ur sängen och det var bara Patrick som fick honom att somna om... Nu har han (peppar, peppar...) sovit som en stock nätterna igenom, men han vaknar dock tidigare än nånsin! Halv sex idag... Eftersom jag inte kände mig färdigvilad tog jag honom till min säng där jag blundade igen och Seth doolade på lite som han ville... Först låg han stilla tätt intill mig, sen lekte han med min mobiltelefon, sen hittade han sina leksaker som han drog upp i sängen och till sist hittade han en toalettrulle i badrummet som han fann stort nöje i att rulla ut... Klockan hann bli sju (!) innan jag tyckte att det roliga var slut och vi gjorde morgon på riktigt. Så med Seth i famnen och en hel hög toapapper nedtryckt mellan oss gick vi ner och började med frukostbestyren!

                          
                                                    Vi har byggt med lego idag!

Det mysigaste med Seths nya säng nu är att han så gärna vill att man ska läsa för honom innan han somnar! Då får man instruktioner av honom att sätta sig på golvet nedanför åsså lägger han sig tillrätta på kudden och drar täcket över sig. I två dagar nu har vi läst "Nicke Nyfiken" och jag har inte hunnit mer än halva boken förrän jag hört hans små snarkningar bredvid mig! 

                                     

Nu ska jag strax börja klä på mig och Seth för en promenad till dagis! Jag fortsätter med en bussresa till stan där jag ska jobba till 16 och sen få hämta tillbaka Saaben från serviceverkstan! Jag längtar att få tillbaka bilen!

                            

                                                       Ha en härlig torsdag allihopa!

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2009-10-15 10:03:53

en gammal arbetskollega jobbar också med boendeprojektet :-) jo usch de är inge roligt när de har så hög feber, igår kväll hade hon 41 :-( men idag verkar hon piggare, vilket dagis är Seth på? Rebecka går på inkastet. Ha en bra dag!!

Postat av: jos

Publicerad 2009-10-15 11:55:08

Som sagt så blev det bara en hel natts sömn, men jag har inte gett upp hoppet om fler. Snart ska vi iväg och bada om en timma lr så.. Hannes har äntligen somnat! Var duktig och gjorde hemmagjord köttfärssås åt honom i tisdags. Smaskens verkar han tycka att det är för det blir då tomt i skålen!

Postat av: jos

Publicerad 2009-10-15 17:35:12

Härlig torsdag på er oxå förresten! Har du kommit ihåg att skriva lapp om barnvakten? Nu ska jag försöka hitta lite ork å roa Hannes en stund innan det är dax för läggning.

Postat av: jos

Publicerad 2009-10-15 21:00:58

Det är lugnt.. jag har heller inte det bästa minnet. Brukar säga att mitt hjärnkontor har öppet mellan 7-8 på morgonen =)Det är inte mycke det.. Nu ska jag gå ner och göra lite fika å se tv. Har lyssnat på hockey och sytt en längd klar till mamma.. gör lite mer avanserat annars hade jag nog varit klar med båda. Vad gör man inte för lilla mor?!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela