Frida & Seth

Söndagsrapporten!

Publicerad 2008-09-21 21:01:08 i Frida W,

"Idag steg jag och mamma upp först, trodde vi... Men tydligen hade Tilde varit morgonpigg och kissnödig, för mamma svor över tre kisspölar på golvet! Jag fick inte hjälpa till, fast jag är så duktig på att städa..! Sen var vi ute på gården och pappa klippte gräset. Han frågade mamma om hon tyckte han var sexig i stövlar. Jag tror inte hon tyckte det. Sen kom farmor å farfar med en bullpåse! Jag fick så klart smaka, och sen tog vi en promenad till lekparken! Mamma pratar ofta om att hon ska röra på fläsket, så det var just det vi gjorde! Farmor tycker att jag är så duktig på att gå, och att jag är så snabb! Det är ju klart det! Ikväll har jag också hunnit leka med Alma. Fast vi bråkade mest, för hon skulle hela tiden ta av mig de leksaker som jag hade! Irriterande! Till slut fick jag lov att hytta med näven och vråla lite på henne! När vi kom hem kokade pappa välling till mig innan han åkte till jobbet. Jaha, då ska han snarka hela dagen imorgon..." /Seth

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2008-09-22 02:57:48

Haha! Så Seth hötte med näven och vrålade =)

"Tjejer dont rule the world!"



Postat av: Jottan

Publicerad 2008-09-22 19:49:07

Ojojoj så har jag nog aldrig riktigt tänkt..



Emil var en riktig odåga när han var mindre och koliken hjälpte inte sömnbristen heller. Nu är han ju 2 år och ett helt annat barn som hjälper till hemma och lyssnar på oss (ibland).



2 barn sägs ju vara dubbelt så jobbigt, men jag tror nog det ska gå bra eftersom jag har en sambo som mer än gärna går ut med barnvagn minst 2-3 timmar/ kväll om han får + lediga dagar så avlastning kommer jag nog att få på det viset.



Däremot hoppas jag att stickan inte kommer att ha lika ont i magen som liten och att jag lärt mig ett och annat så att jag slipper känna min otillräcklig de flesta dagar.



Måste däremot köpa eller bygga en dörr till Emils rum nu när det kommer att förekomma barnskrik kvällstid. Jag gissar på att man blir smått galen ändå på att de är osynkade när det gäller sömn och väcker varandra när det inte passar genom att leva om liiite för mycket.

Å andra sidan vet jag ju att det finns ett ljus på andra sidan tunneln nu när jag märker att Emil blir lättare och lättare att hantera och att man får tillbaka nästan all fritid nu när barnet blir 2 år vilket jag aldrig ens kunde tänka mig för 2 år sedan när vi satt natt efter natt utan sömn och vaggade upp och ner för källartrappen i hopp om några minuters sömn för att inte bli helt galna.



Denna gång längtar jag på ett annat sätt, förra gången för att vi längtat så efter ett barn - något nytt och spännande. Nu längtar jag efter det lilla barnet som jag lovar mig själv att jag ska fånga alla små stunder med och inte låta massa annat ta min tid och uppmärksamhet (förutom Emil och Pelle då självklart).



Om allt blir som jag tänkt - ytterst osannoligt, men man kan ju hoppas.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela