Frida & Seth

Mina sjukor...

Publicerad 2012-05-25 21:41:57 i Frida berättar...,

Det är ju inte en dag försent att värmen kommit nu! Man är så ovan ljumma vindar att man slås av det varje gång man går ut - att det har blivit sommar! Allting går fort! Från en dag till en annan blir det allt grönare och större blad i rabarberna och premiären för gräsklipparen är snart här och vinterskorna är bortrensade från skostället och jag har köpt nya krattor och man kan lätt hänga ute på gården en heldag fast jag går alltjämt runt som en zombie...för det är fullt av pollen överallt och jag tål inte det gröna gräset eller träden eller blommorna eller djuren..!

Note to self; köp ny och mycket bättre allergimedicin som hjälper mot rinnsnuvan, nästäppan, nysningarna, de vattniga ögonen och den kollosala tröttheten, allt det som mina nuvarande tabletter inte klarar av! 
                                                                             

På tal om sjukdomstillstånd och så...nu är det en vecka kvar tills operationsdagen! Nu ska bråcket lagas! Men det gäller att ligga i inför kommande sjukskrivning och ordinerande att bara vara still! För efter en vecka eller så, när det akut onda i magen har lagt sig, då kan det vara svårt att ha fingrar som kliar att få hugga i med nåt jobb härute! Så nu ska det krattas och räfsas och fixas jord och planteras och köpas förvaringslådan och inhandlas tidningar och lånas böcker så att jag kan ligga så pall det bara går i juni!

Hängmatta också kanske..?

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2012-05-27 16:09:21

Hängmatta är ett måste!!! Så är det bara! Annars är det inte slapp på riktigt!



Här oss oss är det SOL och VARMT, vi ligger på bryggor eller i havet/poolerna på dagarna och äter mat nonstop då det är AllInc och det står framme pommes/hamburgare/sallader/drinkar/öl/grilat samt hur mycket annat som helst mellan 7-01.

Hej hej sommarövervikt. Men just nu känns det som att jag skiter i det - nu lever jag. Vikten kan jag ta sen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela