Frida & Seth

...äre tisdag!

Publicerad 2012-07-28 21:40:01 i Frida berättar...,

Snart är dagen här... Varje morgon och varje kväll undrar Seth när det är dags...

På tisdag är det FÖDELSEDAG!

Det känns som att han har laddat för att fylla FEM hur länge som helst redan, ända sen att slutade säga "gällergooligt" i alla fall! Men det är fortfarande "gortcharande" och än är han fyra ett par dagar till!

Idag, för fem år sedan var jag något övervänt, en vecka över tiden hade jag gått i min graviditet då...

"Så var det lördag igen... Här börjar vi få kalla fötter ju längre det drar ut på tiden... Det är lätt att börja känna tvivel på allt möjligt när ingenting händer. Varför kommer inte värkarna igång? Hur ska vi kunna ta hand om en bebis? Hur ska jag kunna fixa en förlossning? Är vi verkligen redo för det här?

Det är lätt att ångra sig lite grann, när man tänker på vad man har, men inte kan se tydligt hur livet ska bli när bebisen väl kommer ut... Vi kan liksom det här nu. Men hur kommer livet te sig om en vecka till? Eller om nån timme bara? Men det är lite för sent att ändra planerna nu."


Jag minns att jag gick mellan hopp och förtvivlan en hel del och med väldigt tvära kast där just innan vi äntligen fick åka in till BB, Tilde slickade mina salta tårar när jag var ledsen men samtidigt fanns det riktigt mysiga stunder då jag förberedde alla små detaljer i huset inför vår bebis ankomst! Fast så himla mysig var nog inte jag rakt igenom, för Patricks kommentar "du vet det Frida, det blir bara en unge" kom på tal under ett gräl om mitt gravidhumör... 

En unge - men världens bäste unge!

Varje morgon sträcker han nu ut sina ben i soffan och vill ha medhåll att de är långa! Storkillen! Lång och snabb! Gasen i botten mest hela tiiin! Snäll rakt igenom och behändig som tusan! Älsklingen våran!

Jag testade igår att maila in en hälsning till Bolibompa, så på tisdagmorgon vid halv nio borde en bild och ett grattis synas och höras i tv-rutan, om det gick fram! Dagens grattis! Bara att ställa väckarklockan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela