Frida & Seth

Rooliga!

Publicerad 2012-07-28 22:03:01 i Frida berättar...,

Ha, ha! Hittade ett gammalt inlägg från 2008... Detta utspelade sig under en middag hos Patricks mormor och morfar där jag och Seth, 1 år, var gäster...


Palle: "Du vet Frida, förr bjöd man ju på finare middagar inne i salen. Det var ett rum som man annars aldrig vistades i, men just den här dagen var det främmande som skulle komma. Stora bordet var dukat så fint med ljusstakar, finporslinet och hela baletten! Själv var jag väl ungefär ett å ett halv år och..."

Astrid: "Och det här minns du, från att du var ett å ett halvt år gammal..?"
                                                                                    


Palle: "Nä, nä, men jag har fått det berättat för mig många gånger! Hursomhelst, förstår du Frida, så hade jag precis lärt mig att gå. Och jag tog mig in i den fina salen och fick tag i den vita bordsduken...och ja, du kan ju tänka dig vad som hände..! Allting åkte i golvet med ett brak när jag drog i duken - alla tallrikar och glas och ljusen!"

Palle: SKROCKAR

Palle: "Och min mormor - som var en ilsken kärring - gav mig en riktig utskällning! Och sen den dagen hade hon inte några varma känslor kvar för mig alls..!"

Astrid: (från sovrummet) Hörrö Palle, sluta prata om FORNTIDEN nu! Du tråkar ju ut Frida!"

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2012-07-30 06:49:45

HaHAHHAHH!!! Underbart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela