Frida & Seth

Lördag 28 januari...

Publicerad 2012-01-28 19:56:14 i Frida berättar...,

Vad Seth roar sig med alltmest på nedervåningen nån-några timmar på morgonen alldeles själv vet jag inte, men jag är väldigt tacksam att han inte sliter upp oss direkt! I morse vaknade han sent, klockan 7, och ropade inte på mig förrän två timmar senare! "Jaaag ääär huuungriiig"!

Med en sovmorgon till nine-isch på ledig-lördag och en plan i bakhuvudet att åka ner på stan och shoppa, kändes det ändå helt ok att göra morgon och ta med tjejerna ner från sovrummet och ut för morgonkisseriet. Två timmar senare var vi framme på stan och köpte födelsedagspresent till Patrick två månader tidigt, och jag må säga att jag är riktigt nöjd med vad jag hittade!

Dagen har sedan fortlöpt med roligheter för alla. Seth har hunnit med ett 6-årskalas, Patrick har frusit på skotertävling, vovvarna hittade en Golden lekkamrat i snön och jag har hunnit bli köksö-inspirerad på nätet!

I övrigt ser närmaste veckan himla bra ut ur ledighetssynpunkt; nu ledig två dagar till, jobba en, ledig en, jobba två, ledig två... Passar mig yppans detta schema då jag fortfarande måste ta det lugnt i aktiviteter men framför allt för att det är skönt att vara ledig!

Om en månad får vi känna lyxen i att ha ännu en februaridag kvar, om två månader kalasar vi här på söder och om tre månader är det alldeles barmark ute!

Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2012-01-31 08:16:02

Go morron! Nu är smekmånaden över, Jonna vaknar före sju på morgon nu mera.. det kunde ju ha varit värre. Glad att det inte är 5 =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela