Frida & Seth

Det var året 2011...

Publicerad 2012-01-23 21:50:12 i Frida berättar...,

Vi började året i köksrenoveringstankar, köpte ny kökspanna och besökte Bogården men sen...rann inspirationen av oss och vi såg framemot ett år av att bara vara! Jag blev dock lovad ett nytt köksgolv, men det vart inget av det. Jag tänkte använda semestern till att vistas ute i solen målandes ytterväggar på hus och garage, men det blev inget sånt.

22/2      09.46 - Diskmaskinen har kört ut allt vatten på köksgolvet. Sms:ar Patrick att det bara är att byta ut allt. Får till svar att först när det står en splitterny skoter på gården får jag igenom att byta köksgolvet! Funderar starkt på att skriva "en splitterny skoter" i snön innan han kommer hem från jobbet.




Seth älskar att vara tillsammans hela familjen och har ofta den önskan inför helgerna - att bara vara hemma och bara vara vi!

Veckan innan jul flyttar Tiffy hem till oss och vi är nu en storfamilj!





 





Jag och Patrick firade 9 år tillsammans i höst, 2012 är det 10-årsjubileum..!









Det firades 30-åringar hej vilt under året! Ett stort gäng av oss tjejkompisar delade samma bemärkelseår och jag och Jottan firar det med att boka resa bara vi två till Riga! Vilken resa! Helt underbart!



Vi firade också att lilla Jonna kom till världen den 7 maj, lille Tim borti Kusmark anlände till Anderssonsfamiljen 6/6, Jessica  och Lotta blev mammor igen, många blev gravida (däribland syrran Carro och brorsan Crilles Ida, som utökar familjerna i juni!)...

 



 







...vi firade de vackra bröllopen mellan brudparen Lindholm och Beijer... 





...och vi firade väldigt mycket att vi fick nya grannar i maj! 





Att Rickard och Vivianne äntligen köpte huset bredvid gjorde sommaren hur rolig som helst och de första veckorna såg man knappt till Seth i hans eget hus!

Dock blev hans rum lite mer intressant mer mot hösten då jag och Patrick renoverade hans rum i pirattema!



Här flyttade nu en stolt fyraåring in, efter en födelsedag som han glatt sig åt sen han fyllde tre..!

 





Vi hade många anledningar att fira men släktsammankomsten i våras när mormor gått bort var för ett stillsamt avsked. Så stillsamt det kan bli med allas våra barn i bilden..!





Under sommaren hade vi sen också en jättefin dag tillsammans i Petikträsk då vi faktiskt var samlade där för sista gången, innan huset såldes senare under året.











Gammalt blev någon annans nytt och loppis var poppis i år!



Liksom nya flugan Wordfued!



HELT otippat blev man traktorägare också förra året..!



Men mest har vi väl nog fokuserat på att vara "chammans"!

























































Kommentarer

Postat av: josse

Publicerad 2012-01-24 15:32:48

Vilken härlig summering av 2011. Kunde inte ha gjort det bättre själv! Så därför tänker jag låta bli =) Det ska bli riktigt kul å se vad 2012 har att komma med.

Postat av: jottan

Publicerad 2012-01-24 17:51:02

Vilket jäkla inlägg! Hejja 2011! Och hej 2012 och allt vad det kommer att innebära!

Postat av: erika

Publicerad 2012-01-24 23:43:23

WOW!! Vilket inlägg, så pass att jag kommer fram ur gömman och kommenterar ;-) Ba så du vet så är jag ledig ALLA dagar i veckan, bara att höra av sig så sitter jag strax i bilen på väg hem till dig =)

Postat av: Rickard

Publicerad 2012-01-25 11:52:07

Hej Frida! Hoppas att du gror ihop snart och att du inte har så himmla ont i magen...Men jag ser ju att du inte har kommit ihåg att fira den nya fina traktorn,som ju ær din och Vivanns =)

Postat av: Elin

Publicerad 2012-01-25 21:56:52

Härliga bilder. Åh vad stor Seth har blivit:)

Postat av: Frida

Publicerad 2012-01-26 20:48:29

Rickard! Hur KUNDE jag glömma den!?!

Postat av: josse

Publicerad 2012-01-26 22:34:06

Jo du, babysittern var ett riktigt bra köp! Undra hur glad "lillebror" hade varit om batterierna hade fungerat?



Kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för vilka bilder det blir så därför har jag skickat ett mail å hoppas att jag kan betala lite mer och få 15 bilder istället!



Nu ska jag iaf ta och sova lite. Ska vara på söder kl 8. Upp lite tidigare än vanligt.. det ska nog gå bra det med. Sov så gott!

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-27 16:33:45

* Underbart fint foto på er söta hund.

* Massa underbara bebisar har kommit! Fantastiska!

* Jäklar va fet jag var i aug...?!

* Tror du verkligen att WF är en fluga?? :)

* Oj så fina Jonas och Vera var..

* Jag och Johnny firar också 10 år till höst! :)



Jag kommer gärna och spelar springo! Då får Loui henka så du får se honom live :)

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-01-27 16:34:08

De va ja!!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-01-28 12:26:39

Jag tror också att det är en pojke.. känns som att chansen att det är något annat är väldigt liten, av någon anledning! Annars tycker jag även flickor klär mycket fint i blått och traktor-tryck! Hehe det ÄR ju inte bråttom med kläder. du kan gott vänta, men jag blir jättelycklig om vi får låna lite kläder. Jag har ju sparat dom pyttigaste och värdefullaste kläderna men det är inte mycket, resten har jag skickat till.. Josse, tror jag! Så jag och bebis (och storebror) tackar och tar emot! Hoppas ni har en mysig helg!

Postat av: Ida

Publicerad 2012-01-28 12:28:59

Jag är hemma till och med den 16e februari, förresten! Så kom och ät bullar nån dag!



Och jag hoppas vi inte jinxar något när vi pratar om bebisen som en liten pojke.. skulle ju faktiskt gärna stå där och ertappas med att inte ha en enda liten rosa, pytteklänning så att vi måste köpa det ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela