Frida & Seth

Post op...

Publicerad 2012-01-18 22:43:08 i Frida berättar...,

Mamma skjutsade och hämtade mig på lassa idag...dit 11.15, hem 16.00! Jag kom dit hungrig som en varg och kom hem med en riktigt stor vilja att kräkas!  

Efter att ha betalat 300 kronor i mottagnings-luckan, väntade klädbyte- Ombyte till de värsta "sockarna" ever (mer ett urtvättat tub-bandage med ena änden tvärsydd så foten inte stack ut) och den hemska lassarocken med helt öppet bak, rullades jag sen in till operationssalen där fler och fler männískor började sin rutinmässiga förberedelse. Medans de lade fram sterila instrument, gick runt och sökte läkare för bedömning av sövning/lokalbedövning, satte dropp, gjorde sig fullt redo med tussar och stålbunkar och förband och munskydd och mediciner i min nålar låg jag och såg in i vita lysrörsarmaturer och gråa takplattor och grönmålade dörrkarmar och folk i rockar...och kände mig helt ödmjuk för det arbete som dessa sköterskor och läkare nu utförde runt mig. Tänk att de kom till jobbet idag med uppdraget att hjälpa mig bli kvitt en bula under bröstkorgen! Helt otroligt vad liten man kan känna sig, men ändå liksom speciell! Å rätt som det var att jag funderade kring hur allt kretsade runt mig nu, hade de förklarat vad nästa spruta medicin in i min arm skulle ha för verkan...å jag sov.

Jag fick förklarat för mig efter operationen att gallstenarna som legat där varit alldeles för stora och hårda att de inte hade kunnat krossas och därför hade ett större snitt behövt göras där då. På grund av det hade bukväggen försvagats och denna andra operation blivit aktuell. 

Men nu är det gjort och en tre veckor lång period av inga lyft, slit och allmänt bra omhändertagande av magen och såret väntar nu. Får ringa chefen imorgon och diskutera sjukskrivningen.

Jag har väskan full av värktabletter från läkaren, men har inte tagit något alls sen jag kom hem! Någon timmes sömn rådde bot på illamåendet och om jag håller mig ifrån att röra mig känner jag inget ont! Jag har därför mesta möjliga legat pall i säng och soffa. Men nu är det dags att pallra mig upp. Jag har återigen den lite krumma hållningen och bitvis lite grimaser för mig, men tack vare att det var en mindre operation är det inte alls i närheten lika ont nu!   

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2012-01-19 18:56:31

Skönt att det gick bra! Jag kommer och hälsar på dig någon afton så att du kan vara stilla och jag kan titta på dig litegranna.

Postat av: Elin Arvidsson

Publicerad 2012-01-19 19:54:54

Hej, skickar några krya-på-dig-kramar!

Postat av: Elin

Publicerad 2012-01-20 19:14:08

Ja ordbajsa kan var bra. Mina kompisar som läser på riktigt föreslog att jag skulle göra det. Jag hoppas verkligen det blev tillräckligt md poäng för jag orkr int görq om det.



hoppas du mår fint nu när det gått ngn dag sedan operationen.

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-01-21 23:33:49

Glad att det gick bra och skönt att du slipper att ha allt för ont. Vila, vila, vila och krya på dig! Kram!

Postat av: Cilla

Publicerad 2012-01-22 12:52:29

Haha, justja! sova på mage, eller vända sig hur man vill i sängen utan något är i vägen! :)

Postat av: jottan

Publicerad 2012-01-22 14:39:18

Lördag: Emil var hos sin bästis Filip och Ebba fick hänga med farmor medans jag och Pelle gjorde stan och brände av presentkort vi fått i julklapp - enormt kul må jag säga. Sen blev det ju akuten för Pelle och godiskväll för oss andra.

Söndag: Slappardag för oss vuxna och barnen åkte på kalas i npgra timmar. Sen är det middag hos svärföräldrarna som väntar.



Vilken dag får jag komma och titta på dig?

Postat av: jottan

Publicerad 2012-01-22 23:12:39

Lovar dock att vara skittråkig tills nästa gång vi ses! Tack för ikväll!

Postat av: Rumah Dijual

Publicerad 2012-01-31 09:33:29

I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble.

Postat av: Pakaian Muslim Modern

Publicerad 2012-01-31 09:35:02

Thanks for spending the time to discuss this, I feel strongly about it and love reading more on this topic

Postat av: Jual Beli Mobil Bekas

Publicerad 2012-01-31 09:36:32

Please let me know if you are looking for a article author for your site. You have some really good articles and I feel I would be a good asset.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela