Frida & Seth

Vad gör vi..?

Publicerad 2012-04-24 20:54:30 i Frida berättar...,

Seth kom ner igen efter en halvtimme efter läggdags från sitt sovrum och bad om en kvällsmacka med "kaddvar". Efter att han ätit penicillin i tio dagar mot halsinflammation nu direkt efter påsk är man glad att han har aptit och vill äta! Så självklart fick han en husmans med smör och kaviar! Å självklart slickade han bara av själva pålägget och var sen mätt...

Tilde visade sig på styva linan och som ett riktigt gott exempel under kloklippningen i afton! Inga problem där inte! Synd bara att hon inte smittade av sitt goda uppförande på lillsyrran..!

Tiffy är nu två veckor ifrån att bli snaggad (det är långa köer på djuraffären). Vi har aldrig sett henne ordentligt trimmad och det känns riktigt spännande att få se henne utan all denna päls! 

Patrick börjar de flesta morgnar på gymet i Kus, eller morgon och morgon...det är mer mitt i natten där vid 04.00-tiden... Stor applåd till han för det i alla fall och till grannarna som också köpt träningskort i grannbyn! 

Jag deppar fortfarande lite över att bråckoperationen är ON igen...snart... Så snart som möjligt och innan sommaren ska bukhinnan förstärkas ordentligt med ett nät och med två kirurgläkare på plats för att göra om och nu göra rätt! Hej och hå, lugn och stilla sjukskrivning...

Lite sol närmare Valborgs och NY PLASTMATTA I KÖKET hoppas jag ska kunna pigga upp mig nu ändå! Nu är det bara ett fåtal dagar kvar att skura det ljusa, rutiga golvet som jag är så less på...på söndag ska det renoveras på söder..!

                                                  
Vi har valt en matta som ska matcha golvet i vardagsrummet för att få ett bättre "flyt" på nedre plan och jag hoppas att det ska vara lika smidigt som man kan läsa i olika forum, att rulla ut det nya golvet! Åsså så klart att hela köket får det där lyftet jag väntar på, att det blir sådär "häpptigt" som jag föreställer mig att det ska bli!

Kommentarer

Postat av: jottan

Publicerad 2012-04-24 21:14:35

Man äter faktiskt en macka uppifrån och ner när man är barn - så är det liksom bara. Heja hejja på P som gympar!

Ta operationen när den kommer och passa under tiden på att tänka på allt annat bra.

Plastmattan kommer jag att kika in och studera vid tällfälle. Det kommer att bli så där bra som du tror!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela