Frida & Seth

12...

Publicerad 2011-09-27 19:23:26 i Frida berättar...,

För tolv timmar sen väcktes jag av en SKÄLLANDE Tilde och en ytterdörr som öppnades! "Mamma ligger och sover", hörde jag Seth berätta för vårt främmande! Snacka om lyxiga morgnar nu då sonen mer än gärna stiger upp själv och ser på barnprogrammen och leker på bilmattan ett tag innan han behagar väcka mor sin! Dock var väl kvart över nio lite att ta i, speciellt då vi avtalat playdate med Anna och hennes bonusbarn!

För exakt tolv gånger fyra månader sen var sovmorgon verkligen inget jag kunde räkna med... 
                           Hoppsan

"I morse halv åtta väckte jag Patrick med en liten spark på benet, då jag var nådigt trött och less på att vår son inte ville sova! Då hade vi varit oense i några timmar redan, jag och Seth. Jag bäddade om honom, han sparkade av sig täcket. Jag gav honom mat för att han skulle somna om, han fick ännu mer energi! Ilsket muttrande och trött steg Patrick upp och bytte på honom, och efter att Seth ätit igen vid nio lät killarna mig ligga kvar och sova fram till halv tolv! Själv!"

Om tolv timmar sitter jag på morgonrapporten på jobbet med en kopp kaffe.

Om tolv dagar ska jag väckas av två grabbar i pyttiga pyjamasar - kusin Leo sover över!

Om tolv år är det 500 år sedan Gustav Vasa valdes till svensk kung. Jag är över fyrtio och Seth är sexton år! 


                                           Lätt som en plätt kan man hoppa i tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela