Frida & Seth

Lördag hela dagen!

Publicerad 2011-05-21 20:40:17 i Frida berättar...,

06.47 Seth väcker mig. Drar av mig täcket och säger att jag kan fortsätta sova i soffan om jag bara följer han ner och ger han fika.

07.00 Vi ser gårdagens inspelade "Så ska det låta"!

                                    

08.10 Seth sprallar på i soffan!

                                    

08.20 Patrick stiger upp och hittar mig halvslumrande i soffan, precis som Seth lovat.

09.00 Seth börjar tjata att få gå över till Rickart.

09.40 Mina grabbar plus grannarna åker iväg till Kus.

10.30 Jag och Seth drar till Frostkåge för årets kosläpp!

                                     

                                    

Kärlek vid första ögonkastet del 1:

                                      

                                    

                                      

                                    

Kärlek vid första ögonkastet del 2:

                              Iiisa-bell och Seth!

12.05 Jag och Seth letar oss fram till en loppis i Kåge via pilar längs vägen.

12.30 Besök hos Vivianne! Seth är överlycklig över sitt loppisfynd - en fyrhjulinghjälm (för 50 kronor)! Bakom honom på bilden syns hans lilla soffa som "Gickart och Giviann har köpt gåt han"! Den står hemma hos dem så han alltid har egen sittplats!

                                    

13.30 Film och vila.

15.30 Fika hos grannarna med "charmor och farfar"!

                                      

17.00 Framme i Byske för middag och hämtning av soffbord. Väl där har den kraftiga blåsten lämnat dem strömlösa, så den utlovade hemlagade middagen uteblev. Istället var vi tvungna att köpa pizza. Stackars oss.

                                          

Inspirerad av bilder på Josses blogg ville Seth gärna köra lilla "Gonna" på släpet!

                                        

                                        

19.20 Hemma igen. Seth bara MÅSTE se efter om Rickart och Givianne är hemma. (Det är de inte.)

19.35 Vi får in Seth efter att han kört ca 5 meter med fyrhjulingen som pappa Patrick och Rickard har mekat med hela helgen. Trots ny hjälm är Seth inte riktigt trygg på fordonet än...

20.30 Seth fortfarande vaken... Han har lagt sig, blivit hungrig, velat kramas, pratat om dagen, blivit törstig, blivit bajsnödig, gäspat - men inte orkat sova... Han fick med sig en gammal mobiltelefon från Josse som han just nu bär med sig överallt och tar med sig i sängen...tydligen väntar han samtal från Stor-Anton!

Vi får se hur den här kvällen slutar, men jag avslutar inlägget i alla fall med ett:

GOD NATT
!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-05-21 23:39:19

Vilket underbart inlägg. En hel lång dag i Seths liv.



Han har några centimeter att ta in på Izzy. Ska hon få återkomma när de gått ut gymnasiet kanske och vuxit ikapp?



och jag vet inte om jag sagt det än men det måste vara skoj att ha Rickart och Vivianne som grannar nu. Kanske den bästa lösningen ever!

Postat av: Stina

Publicerad 2011-05-22 18:53:32

Tur att de e fler som är glömska =)

Jag jobbar på uppfinnarvägen på degerbyn. Vi har riktigt sköna arbets turer vi jobbar som längst till 20.00 (om inte är turbulent då får man ju jobba över)

Måste ju vara bra att ha natt de går ju ganska många timmar då,så man får ihop lite lång ledigt, de e ju aldrig dumt =) När får du semester då?

Postat av: Stina

Publicerad 2011-05-25 21:04:53

De finns inge skönare än när någon annan gör de man tycker e tråkigt, då e en middag inget =)



Jag har semester samtidigt som du, känns riktigt skönt inte många dagar kvar känns de som =)

Per bytte ju jobb nyss så han får ej någon semester å de känns ju lite surt, hade varit roligt att vara lite lediga tillsammans, men någon liten tripp ska vi få in nån helg, annars blir de bara att slappa och mysa =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela