Frida & Seth

Ett trött inlägg...

Publicerad 2011-05-13 23:46:11 i Frida berättar...,

SKOLAVSLUTNING I KYRKAN STOPPAS...

...vi satt och pratade om ämnet idag på jobbet. Visst känns det som att det finns annat att lägga energi på, än att tassa runt på tå och flytta skolavslutningen till annan lokal för att inte reta upp nån... Det är ju ändå en gammal företeelse och faktiskt EN SVENSK TRADITION! Den blomstertid i kyrkbänken och blombukett utanför på sista dagen med klassen... Sen när ska majoriteten måsta vika sig..? Rädda för vaddå i Sverige? Så himla typiskt! Säga vad man vill om att kyrkan själva stänger portarna om inte deras budskap får gå ut verbalt...men det är nog endast en bråkdel ändå som lyssnar på vad prästen säger en dag som den... Saken är bara den att det är känslan i skolavslutningen och traditionen i att avsluta skolåret där, uppklädd och förväntansfull inför sommaren som spelar roll för min del.

Ogilla att vissa saker inte får vara som de alltid varit... Det känns väldigt synd.

Därmed inte sagt att vissa andra saker verkligen borde uppdateras och förändras...men det tar vi en annan gång.

Men...det här med vegetariska köttbullar då...what´s up with that liksom...gillar de inte kött i köttbullar kan de väl för tusan rulla sin mat i sidled och döpa dem till något annat!

Nä, nog gnällt! Jag avslutar med den omskrivna texten på sommarpsalmen som jag tycker så mycket om...den nya innebörden i låten känner jag passar väl in på mig själv nu när det bara är en dryg månad kvar till semestern..! Fatta! Snart L-E-D-I-G-T!

                                              

Kommentarer

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-05-14 08:05:33

Ja, det är hemskt att de flyttar skolavslutningen. När jag fick höra det trodde jag att det var ett skämt. Det är inte ett tecken på respekt! Det är bara löjligt.



Jag har inte satt mig in tillräckligt för att argumentera vidare, men exakt varför anser de att vi inte ska vara i kyrkan?

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-05-15 15:59:42

Okey, då förstår jag. Jag är jävligt less på sånt där nonsens. Jag har aldrig varit kristen men aldrig känt mig kränkt av den blomstertid nu kommer. Jesus säger jag bara. Suck.

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-05-15 22:24:50

haha! du verkar lite pissed kompis. Whats up with that liksom? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela