Frida & Seth

Här och där!

Publicerad 2011-07-25 23:31:38 i Frida berättar...,

När jag kom hem igår vid närmare midnatt låg Seth redan i min säng och sov. Jag smög in i rummet för att krypa ner med honom och vakna bredvid honom på morgonen...mysigt, tänkte jag... Efter fyra dagar utan sin mamma hemma vaknar just då Seth av ett lampsken från den lampan jag precis tänt, ser mig på väg ner i sängen och säger; "gå härifrån. Jag vill sova själv. Du får gå ner." What..? Fyra dagar är ju fasen en lång, lång tid! Och jag är M-A-M-M-A-N!

Jag gick ner och sov på soffan.

Sängen i Riga däremot...

               

                                             ...snoozades det bra i!

               

                Den var också en bra plats att slänga ut fredagsshoppingen på..!

Till min garderob hemma köpte jag en T-shirt (30 kr), ett par mjuka jeans (100 kr), ett par leggings (100 kr), två BH:ar (Lindex-priser på Lindex i Riga), grön klänning (150 kr), mönstrad klänning (300 kr)! Tycker att det var bra jobbat med tanke på att min inställning var att komma hem med ett par korta, vita leggings!

Första dagen gick vi fel och hamnade i en shoppinggalleria där det inte ens va kul att titta på prislapparna... Det var knappt nå folk heller. Tro detja, när de kunde ta en halv månadslön för oss för en klänning! När vi sen dagen efter hittade en galleria mitt i Gamla stan, började vi handla direkt! Ungefär i samma prisnivå som hemma där. Som vanligt jagade jag röda lappar.

                   

Vid våra två lunch-restaurangbesök betalade vi omkring 100-140 kronor för varmrätt, kaka och vatten till maten. Å fint var det! Vi gick såklart tillbaka till samma ställe båda gångerna! Jag säger bara - VÄÄÄRT!

Reskasse-summan slutade på ca 2000 kronor för fyra dagar - bra där! Rosa!


                                        
                  Ps. Seth och jag har nu tagit igen mycket förlorad kramtid idag - hela dagen!

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-07-26 11:08:09

hahaha så hemskt det där med Seth i din säng =)

Tur ni fick ta igen det dagen efter då båda hade sovit ut. Men att priserna var såpass ändå.. det var tråkigt. Tur du hittade lite grejer ändå som fick följa med hem.

Postat av: Jottan

Publicerad 2011-07-26 20:25:22

Jag tycker att vi fyndade iaf! Mycket bra saker följde med hem i min 7.5 kilos väska!



Och tack Frida för en fantastiks resa! När som helst du vill åka så är jag gärna ditt resesällskap! Jag hade det superbra - stor kram till dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela