Frida & Seth

Som på beställning...

Publicerad 2011-08-22 21:40:09 i Frida berättar...,

...kommer suget att fixa iordning hemma nu när hösten är här!

Denna gång är det Seths rum som planeras för uppfräschning! Jag tänker mig ett roligare rum för honom att vara i, leka i och mysa i! Som det är nu drar han bara ner leksakerna till "lekrummet" (datarummet) eller håller till överallt i vardagsrummet... Skulle vara kul och skönt (- att slippa plocka, plocka jämt) om han höll sig på samma ställe med allt!

Jag har pratat ofta och länge med Seth om hur han vill ha det och jag har de senaste dagarna fått en rätt klar bild över hur jag vill att allt ska bli! Blått golv (matta) och en blå/vit-randig fondtapet i olika nyanser över den nu bruna väggen! Ut med stora ek-garderoben plus den vita byrån och in med en serie vita köksskåpar i mer golvhöjd ifrån Ikea i det hörnet! Seth har även önskat ett pirat-tema i textilierna och det låter ju bra och roligt! Måste ju ha honom med på tåget också, så hans ideér är mycket välkomna!

                   

                    
                                                           Färgglatt kan passa?

Seth har det största sovrummet i huset, men väljer oftast att sova i min säng i mitt lilla rum och tillbringar sen egentligen ingen tid alls därinne... Dags för att försöka ändra på det! Så med nån rulle golv och några rullar nya tapeter och fix och trix kan förvandlingen börja!


Dock vet jag inte hur jag ska tackla hans senaste önskan... För hur mycket jag än vill att han ska få säga sin mening i det hela så kan jag bara inte godkänna en 4-årings sovrum med svart golv, svart tak, svarta väggar och överallt dödskallar..!

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2011-08-22 22:08:34

Åhh så kul! Hör av dig om du vill ha hjälp. Tror du inte att Seth skulle tycka om att få en cool säng, typ en kojsäng?!

Postat av: Jottan

Publicerad 2011-08-23 14:08:55

Gud så roligt att fixa iordning!



Samma här - hör av dig om du vill ha hjälp!

Postat av: Anna O

Publicerad 2011-08-26 10:15:42

haha! Seth är cool.

Du är så duktig som håller på att stöka till och göra fint.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela