Frida & Seth

Kidsen!

Publicerad 2011-08-14 22:12:27 i Frida berättar...,



Födelsedagsbarnen i sommar! Tilde fyller 6 år om ett par veckor och Seth har redan börjat räkna ner till nästa sommar då han blir (sträcker ut full hand) - FEM ÅR!


Storkille nu som pissar stående på dass!



Seth sysselsätter sig dagarna i ända med allt vad han kan! Här har han boxningsträning (självklara loppisfynd)! Han är också en cool skateboardkille, en riktig cyklist med häftiga sladdar i gruset och han är en mycket happy fiskare! 









Blåbärsplockning är Seths nya grej! Mest blå om läpparna, men jisses vad skoj!

På kvällarna blir samtalen bara längre och längre. Seth har många finurliga funderingar och egna, speciella ord! Det är så gulligt att se hans upprymda lilla jag försöka få fram orden när han ska berätta om nånting han gjort eller sett! Det bästa han vet är när vi börjar prata om morgondagen, och jag myser när han lyser upp när man kommer till nån aktivitet som han verkligen ser framemot! Till veckan kommer de första dagarna mest handla om dagis och vem som lämnar och hämtar, men framåt helgen hoppas jag kunna få sonen längtansfull till en weekend i Jävre..! Farfars har bokat husvagnsplats där och planerade att få låna honom i två nätter! En smått motsträvig Seth har dock nekat till inbjudan upprepade gånger redan... "Jag tror inte att jag vill följa med dem då..." "Jag tror jag vill vara hemma med er..." Sött att han vill hänga med sina föräldrar, men jag ska testa peppa han ännu lite till, för det hade onekligen varit riktigt lyxigt att va ensamma hemma vi två - plus lilla stumpan Tilde så klart! 

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2011-08-16 17:56:32

Fina bilder!!!



Ja, det kan jag tänka mig! Bra idé ang Fredag!

Postat av: Cilla

Publicerad 2011-08-19 00:03:39

Jo men jag hade ju baggageloppis i urs kvällen innan där jag drog in vackra 300 riksdaler! :)

Jag har än så länge en tacksam graviditet, hoppas det håller i sig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela