Frida & Seth

Seths skills!

Publicerad 2010-10-31 19:27:18 i Frida berättar...,



Seth är idag tre år och tre månader gammal!

Han har just nu en period där han gör morgon lite för tidigt för våran smak (mellan halv 6-halv 7) och går direkt in i mitt rum, drar upp rullgardinen och säger att det är morgon och vi ska inte sova mer... Lyckligtvis är han dock rätt förstående mot sin trötta mamma och brukar lova att jag får sova på soffan nere bara jag stiger upp först! Minus alltså för tidiga morgnar men plus för att Seth istället ser till att vi inte behöver byta bajsblöjor längre, då han nu är klockren på att gå på toaletten själv!

Han har även visat sig vara en fena på breakdance (vilket jag inte fattar var han snappat upp)! Han har rytm och sprallar omkring och freestylar på golvet!
Helt sjukt bra!

 
Jag ska försöka ta bilder/filma nästa gång han sätter igång!

Idag var också en stor dag då Seth för första gången bjöd oss på en sånginsats och var nöjd över den! "Mamma, jag kan ju sjunga"! Han satt med gitarren och komponerade en egen låt till och med, inspirerad av en nyss självupplevd händelse i hemmet, föranledd av att våran vovve ätit lite mycket majs = "Tilde har kräkits"! Den går så här: "Kille ha kääkis! Kille ha kääkis"!

Mycket stolta föräldrar!

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2010-11-01 18:29:37

Jag har beställt från Adlibris, 6 Pino-böcker, både Emil och Ebba älskar Pinoböckerna och nu såg jag att det kommit ut 6 till!

2 lära sig räkna och skriva böcker beställde jag också till Emil. Han har ju börjar räkna lite + och - och sitter och skriver siffror och skriver bokstäver och ord så det tror jag att han kommer att bli jätteglad över.



Det får räcka. Jag försöker alltid be alla dra ner på antalet presenter till barnen för det räcker gott och väl, men det blir ändå alltid massor.



Angående baket så tar jag gärna det en helgdag. Typ mellan 9-16.

Skulle vara jätteroligt att få baka med någon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela