Frida & Seth

Seth e en stoor kille nu!

Publicerad 2010-10-20 20:29:45 i Frida berättar...,



Han går på toa själv! Han kom bara på det sådär för en dryg vecka sen att blöjor är för de som är små och med kalsonger blir man stor! "Gemil-schonger" och "gääsebiil-schonger" är coolt nu!

Här sitter han på dagistoan! Verkligen modell mindre! Perfekt för barnen!



Han är så himla söt när han stannar upp mitt i leken och utbrister "ja GÅTTE kissa", åsså håller han handen baki lillrumpan och pinnar iväg! Han gillar uppmärksamheten man ger när han är så duktig och han tycker mycket om när man imponeras av honom - han torkar sig ju till och med själv!



Den här bilden tog jag också på dagis, det är Seths Lilleskutt-grupp (de är indelade i olika grupper beroende på ålder) som har ritat teckningar. Om jag säger så här; Seth vill gärna och hela tiden nu framhålla att han är en stor kille men det finns två saker som han själv är lite ledsen över att han inte kan - sjunga och rita...

Det är Seths teckning längst upp till vänster.

Jag gillar självklart hans teckning råskarpt! Men det är allt lite hjärtskärande när han inte tror sig om att kunna saker...

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-10-20 21:03:32

Jag förstår att det känns i hjärtat. Dagis är så inriktat på just sång och bild. Seth är däremot en hejare på att kickstarta en cykel och cyklar utan cykelstöd. Det tycker jag är viktigt också, speciellt när han bor på landet. Hans mamma kan alltid måla tavlorna och pappa sjunga/spela en sång. Det märks skillnad nu men när han blir moppemogen (typ 9 i Ers eller?) så kommer han kicka allas ass!

Postat av: Carro

Publicerad 2010-10-20 21:39:16

Vad duktig han är! Seth kanske kan ringa till Leo nån dag och ta ett snack om att det bara är små killar som använder blöja och berätta hur duktig han är att gå på toa. Leo kanske skulle lyssna bättre på Seth...?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela