Frida & Seth

Tisdag hela dagen...

Publicerad 2010-06-01 20:19:19 i Frida berättar...,

Snooze please! Seth vaknade klockan sex imorse! Patrick arg som ett bi för att jag ville dra mig lite, lite till... Upp och fixa frukost och se efter vad dagens väder kunde erbjuda för aktiviteter. Sol - gilla! Patrick kommer ner efter ett tag och rafsar åt sig Rickards lägenhetsnyckel och mumlar ett "hej då". Sådärja, nu kommer jag inte att träffa honom igen förräns en tvär-tväris på fredageftermiddag (!) då han kommer hem efter jobbet och jag står redo i hallen för att åka på körfest... Överallt är det prat om nedskärningar och sparkar och avveckling, men Patrick jobbar i motsats till detta övertid i veckan de nätter han kan. Alltså blev det måndag (5 timmar) och inatt eftersom jag är ledig imorgon. Jag fattar att han behöver få sova ordentligt efteråt...så umgås får vi göra längre fram...

Vid tio packade jag bilen full med återvinningskassar, vagnen och ungarna och drog in till Kåge. Därifrån kom vi oss inte hem förrän klockan tre! Det är så mycket trevligare att strosa runt och titta på hus och vägar man inte passerat redan tusen gånger, så nu har vi kollat in grannbyn två dar i rad faktiskt! I en lekpark åt vi lite lunch som jag köpt på Ica och sen bjöd vi in oss på kaffe och bullar hos "Kalle o Atti"! Astrid ville ge Seth en ny cykelhjälm så vi följdes sen till Barnens Hus för att köpa en sån!

Väl hemma sen hann jag vila en halvtimme innan jag började med maten. Först var jag sugen på lax med kall vitlökssås och klyftpotatis men medan den blev färdig i ugnen passade jag även på att röra ihop en nudelwok-panna också! Så slipper jag laga mat en annan dag! Seth vägrade såklart att smaka nån av mina rätter så till han fick jag fixa korv istället... Kräsen och bortskämd kille! Men allt för att han då ska äta nånting!

Halv sex började sommarfesten på dagis!

                        

                         
                                     Det bjöds på sommarbakelse! Seth åt grädden.

                     

En kväll berättade Seth att han var "gessen" över en grej..."Seth KAN INTE goonga" = sjunga. Därför blir det här klippet lite extra sorgligt i mina ögon, för hela tiden jag filmade stod han bara där på stenen och ville inte ens hänga med i rörelserna (som han annars verkligen kan) och efter ett tag "gille Seth inte va me" längre så han kom springande och slängde armarna om min hals!

Men hela kvällen var inte förstörd! Seth visade sitt rätta, glada jag så fort det var OK att börja leka! 


                       

Nu sover sonen gott på övervåningen. Tilde ligger lugnt i sin korg i köket. Patrick jobbar (länge till antar jag) och själv ska jag avsluta kvällen med mitt inspelade "Biggest loser". Imorgon är jag ledig igen, som sagt. Det utlovas fint väder då igen.

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-06-02 00:52:54

Jag blir också ledsen i ögat när jag läser det där om att Seth inte kan sjunga. Vi ska nog lära honom.

Först ska han blåsa bubblor. En sak i taget.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela