Frida & Seth

22 januari...

Publicerad 2010-01-22 23:22:57 i Frida berättar...,

2009

"Hips vips var man långledig igen..! Efter julsemestern jobbade jag sex dagar, var ledig sex dagar, har nu jobbat tre dagar och ser framemot fem lediga dagar till innan jag åker ut till Anderstorp för nästa arbetspass..! Jag är typ kung på att lägga schema! Men det hjälper ju självklart till att jag bara jobbar 80 procent också...

                         

Seth fick en ny pyjamas idag! Grön flanell! Sååå himla mjuk och gosig! Om jag var Seth skulle jag vilja gå runt i den heldagar! Det kommer han säkert att få göra en hel del också - vi är en riktig pyjamasfamilj!"


2008

"Ikväll visade Seth för första gången prov på att han kan ta sig framåt! Jag la digitalkameran bara några centimeter från hans utsträckta hand, och han försökte nå den genom att sträcka på sig mer, men det räckte inte. Då tog han spjärn med fötterna mot fåtöljen han hade bakom sig, och till sin förvåning åkte han då fram ett par centimeter! Jag flyttade kameran lite längre ifrån honom, vilket han inte tyckte om, men han prövade en ny variant då han efter en stund satte sina händer framför kroppen och lyfte samtidigt som han drog händerna mot kroppen, och så var han på väg åt kamerahållet! Det var bara så pass att han förflyttade sig fram pyttelite, men han är på G!

Seth är "dutti, dutti"!"

             image771



2007

"Fick hemskickat mina betyg idag. Bevisen på att jag läst färdigt mina undersköterskekurser. Så jag ska kopiera dem strax och lämna till löneassistenten imorgon. Det ska bli spännande att se hur mycket mer man får varje månad, vilken lön man får för mödan, så att säga! Jag tippar på en femhunka. Jag fick MVG i alla lästa kurser (5) förutom psykiatrin där jag fick VG. Och G i de kurser (4) jag validerade. Hyfsat bra för en som gick in med Godkänt i sikte va!"


(Och Seth var 12 veckor gammal i min mage!)

Kommentarer

Postat av: Anna O

Publicerad 2010-01-24 00:38:43

Vilken rolig tidsresa man fick göra här med dig och Seth. Jag ska se om jag kan knåpa ihop en egen också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela