Frida & Seth

Bygget då..?

Publicerad 2010-08-23 20:42:31 i Frida berättar...,

Efter flera veckors väntan kom äntligen snickarna och gjorde sitt jobb - isoleringen och armeringen! Och efter en lång väntan igen kom vi oss äntligen in i datarummet igen! Golvet går att gå på! Det är nu fritt fram! Det är även fritt fram för kameran att bli återfunnen... Den ligger säkerligen på nåt smart ställe, men tills jag hittar åt den får jag nöja mig med att lägga ut lite mobilkort (därav lite taskig kvalla) så länge!  

1. Minuterna innan gjutningen...



Väggarna såg ut som att vi haft en brand här hemma...

Nu är de rengjorda lite grann, liksom det gjutna golvet!

Som min massör sa;
"nu vet ni ju i alla fall att ni har en trygg och säker grund att stå på"!



2. Den ljusa, fina grunden!

De kommande veckorna, medans vi väntar på att hela alltet ska torka klart, ska det rivas lite vägg och sen spikas upp nya! Nya och raka, lätta att tapetsera!

Än återstår mycket jobb...

Kommentarer

Postat av: Jottan

Publicerad 2010-08-23 21:37:16

Spännande! Du får tänka att nu kommer det tunga men ROLIGA som är kvar: väggar, tapeter och slutspurten som är allt som faktiskt syns.

JÄ! Vad duktiga ni är!

Postat av: jos

Publicerad 2010-08-24 18:33:49

Det ska bli kul att få hjälpa er med tapeten.. jag är så sugen att tapetsera att jag funderar på att riva ner fondväggen i vardagsrummet.. rikard gillar det inte lika mycke längre som förrut.. jag gillar den, men behöver inte så mycke för att den ska få ersättas med en annan.. jaja.. det blir nog bra. Nu ska jag kolla flygresor. Hör av mig sen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela